Gå til innhold

jeg vil dele mitt råd mot hard/treg mage med dere :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har slitt med hard og treg mage siden uke 18.. nå er det en mnd siden jeg fødte, og har problemet enda. prøvde alt med fiber,biola,mosjon,vann osv.. tok lactulose, og det gikk fortere da, men avføringa var fortsatt like hard, og det var smertefullt ved hvert dobesøk.

det jeg har begynnt med nå viser seg å funke! har kjøpt Vi-Siblin (loppefrø) på apoteket. kan taes av gravide/ammende. blander det i en skål frokostblanding og bruker Biola istede for melk. drikker minst 1 liter vann om dagen, og spiser 3-4 svisker.

dette er kanskje ikke noe nytt for noen, men håper det kan hjelpe noen som sliter litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tipset. ....Loppefrø! he he...

Jeg er plaga av hard avføring ja. Skjønner ikke helt sammenhengen mellom hard avføring og svangerskap men.. er det fordi væsken i kroppen blir brukt til fostervann og ikke oppløsning i tynntarmen?

Skrevet

Nei, fordi tarmene jobber 50% saktere enn før man ble gravid. For det er så me som skjer nedi den delen av magen og for at næringsstoffene skal bli trukket ut best mulig til babyen. Siden det går saktere så vil mer vann og dras vekk og avføringen blir hardere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...