Gå til innhold

OTH-06 vs OTH-07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig bestemt oss for en OTH UJ (sporstvogn). Noen som vet om det er stor forskjell fra 06 til 07 mod? Tenker da ikke på farger, går for noe nøytralt. Ser at Biteringen selger 06 mod 1000 kr rimeligere enn 07 mod. Kan det stemme at 07 modellen har større kalesje, ser litt slik ut på bildene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke de store forskjellene, bagen har større/lunere kalesje, men ikke sportsdelen. Det er litt utbedringer på håndtak og fotbrett, og hjulene har en litt annen look, samme med babybagen. Babybagen er MYE bedre, men passer også på 06-understell, så det er helt et fett hvilken modell du velger :-)

Skrevet

Takk for svar. Tror kanskje vi bestiller hos Storkene, ser de har 07 mod til 5395, og det er jo nesten det samme som en 06 mod hos Biteringen. At det skal være så vanskelig å bestemme seg for en ny vogn hadde jeg ikke trodd.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt OTH som nyfødt vogn. Triller du på grusveg eller vinterveg så humper og rister det enormt for det lille barnet pga veldig dårlig demping i vogna.

Skrevet

Dette stemmer ikke på 06 og nyere modeller, der er det ekstra fjæring, kjempebra :-)

Skrevet

Dårlig demping?? Her er det i allefall motsatt.... Har en Teutonia som jeg er veldig fornøyd med, og en OTH som jeg er enda mer fornøyd med... OTHn har bedre demping den enn Teutoniaen, har brukt den i ulendt terreng etc, og det er ikke noe humping og risting for lilleschnupp.. Men det er nå bare min mening da....

Skrevet

Med så liten forskjell i pris ville jeg tatt 07 modellen. Bedre utvalg i farger ( den mosegrønne ser helt nydelig ut). Selv omd et er få utbedringer er det tross alt noen, og om du selger den seinere kan det være lettere å selge jo nyere modell det er.

Er forresten en veldig god vogn!!

Skrevet

Det stemmer at dempingen er veldig dårli. Har hørt mange historeier om barn som har ristet bare de har kommet på grusveger.

Selv har jeg hatt 06 modellen og den var ok til min større jente, men ristet ...det gjorde den mye.

Skrevet

Skal bruke vogna til ei 9 mnd gammel jente, så er ikke så veldig bekymret for litt risting. Det har stått mellom ei OTH UJ og TFK JT, men synest kanskje TFK blir litt stor/brei, litt nettere med OTH.

Skrevet

OTH er mye nettere enn TFK, særlig om du ikke er så veldig høy! TFK ruver veldig og kalesjen er bred og svær, men kort..! Kalesjen på OTH er mye lunere, selv om den ser spinkel og liten ut :-)

Skrevet

Det var akkurat dette jeg trengte å høre for å bli helt sikker! Jeg vil ha en lun kalesje, og trodde TFK sin var best, men nå blir det OTH ja ; )

Skrevet

Ristingen blir vel uansett eliminert når man bruker den som sportsvogn? Sittedelen fungerer jo som en "løs" hengekøye og da spiller det ikke så stor rolle om det ikke er voldsom demping på hjulene.

Skrevet

Det stemmer, milva :-) Ingen risting her hvertfall, men har prøvd vogna med bag på også, og det var ikke verre enn noen av Simo, Brio og de vognene som gynger som besatt bare man puster på dem..!

Skrevet

er det noen som har "soveposene" til OTH? Den er av polyester men skal tåle opp til 15 minus. Jeg venter tvillinger om fire uker(eller når som helst) og har kjøpt 07 OTH vogn med dobbel bag. Dama anbefalte disse posene så lenge vinteren snart er på hell og de blir fine til høsten i sportsvogndelen, men nå synes jeg de ser tynne og "store" ut, Ikke plasss til to voksiposer.

Noen med erfaringer????????

Skrevet

Jeg har den, Buggymummy altså, og den er kjempegod og varm, særlig oppi bagen! :-) Der ligger de jo lunt og godt uansett, så du trenger ikke en kjempesvær og tykk pose!

Skrevet

Takk!!! da beholder vi de! Var akkurat inne på danielsbok.com, og leste litt om vogna. Der stod det blant annet at det er kikkehull i kalesjen...er det det på din? Ikke på min bag.Det stod også at pumpe følger med vogna....har du det?

Skrevet

Jeg har singelvogna da, ikke tvillingvogna, og jeg har titteluke i kalesjen, altså sånn vindu med en "lapp" over, trodde det skulle være det på tvillingvarianten også, men bare på sittedelen altså..! Pumpe har ikke jeg nei, det tror jeg du må kjøpe utenom... Men det synes jeg strengt talt ikke man trenger heller, det er jo bare å dra på bensinstasjonen og pumpe opp, eller å bruke en sykkelpumpe, synes generelt sett at vognpumpene er lite effektive :-)

Skrevet

Det er ikke kikkehull på bagen, kun på sportsvogndelen. Du trenger ikke kikkehull når du har bebisene mot deg i vogna! ;)

To venninner av meg, som begge har tvillinger, har buggymummy poser. HUn ene har brukt de i hele vinter med lammeskinn i bunn. Veldig fine og enkle poser.

Lykke til med fødsel ++ :)

Skrevet

For noe tull. Simo har jo de beste støtdemperene på markedet.

Oth er en motevogn som er oppskrytt. Rister på småbarna som maskingevær. ratatatatatatatatatatata

Skrevet

takk o takk.........og selvfølgelig...ang.kikkehull på bagen!!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...