Gå til innhold

Juni: Hvor mye ammer dere?


Frk B og Elias

Anbefalte innlegg

 

Her har det vært litt tull, han har ikke vært interessert i det hele tatt, men det kom seg ;o) Inntil for noen dager siden, gutten nekter kveldspupp. Han blir kjempe mett av grøten sin, og vil derfor ikke ha.

 

Noen fler som har det sånn? Kutter jeg ned på grøt, våkner han om natten igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg har veldig lite melk, men han får mm ca hver 3 time, før eller etter alle måltidene. får også et par ganger tidlig om morningen,og et par ganger etter leggetid før eg legger meg. =)

 

men nå fullammer eg nesten.han er sjuk, og alt han vil ha er pupp.så skulle jo ha ønska eg hadde mere melk nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ammer når hun vil ha, dog ikke på natt. hun får pupp kl 7, litt føer hun sovner rundt 10, når hun våkner 13, kl 15, 17, og på sengekanten kl 19.. hun får to grøt-måltider, litt frukt og prøver med middag, men ikke mye hun vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her er det også tull for tida.

 

Hos oss er kluet at etter fast føde ble introdusert, tar det plutselig "for lang tid" for henne før melka begynner å renne... Jenta vil nemlig ha mat med én gang! På dagtid er det en kamp for å få henne til å ville ha noe, men om morgenen (og evt. natta...) er hun sååå tålmodig ved puppen.

 

Noen dager er det kun pupp morgen og kveld, men jeg PRØVER å få til minst to amminger ellers også. Men som sagt, det er en kamp, og ofte må jeg bare gi opp.

 

Jeg synes du skal prøve å amme FØR du gir grøt (jeg gjør det), så finner han kanskje puppen litt mer interessant? :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var etter at fast føde ble introdusert at tullet begynte her også... Men nå er de jo blitt så store at jeg ikke gidder kutte ned på fast føde for at han skal ta mer pupp.

 

Han pleier å få pupp før mat, men ikke på kvelden. Da pleier (pleide....) vi å ha en kosestund med pupp og sang og kos. Tror nok jeg får prøve med pupp først da også...

 

Han blir utrolig sint når jeg prøver å amme han noenganger, så det er ofte vi ikke får til 4 amminger, men vi prøver :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er fremdeles glad i puppen. Spesielt de siste dagene, for han har hatt influensa. Da han fikk tilbake matlysta, ville han ha mye pupp.

Ellers varierer det litt. Jeg tror at han må ha i seg mye mm, for han spiser ikke så mye mat enda. Varierer litt det også.

Når jeg ser hvor mye mange andre her spiser, synes jeg min spiser veldig lite.

Han vil ha mm i hvert fall 3-4 ganger om dagen enda. Morgenpuppen i 6-7-tida er viktigst; da spiser han mye og sover et par timer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammer masse fremdeles. jeg! Kan fremdeles fullamme hvis jeg vil!

Lille c tror ikke noe på at mat er til å bli mett av, så hun spiser bittelitt 4 ganger om dagen og drikker masse melk! Er vel ikke helt sånn det skal være, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det faktisk helt slutt for to uker siden, men har hatt et lite amme h... denne gangen da så var litt godt og på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...