Gå til innhold

Noen som har tatt 3 KS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! For 5 uker siden fikk jeg mitt tredje barn - det var også keisersnitt nummer tre. De to første gangene hadde jeg hastesnitt, denne gangen ble det planlagt fra starten av svangerskapet. Planlagt keisersnitt var en kjempefin opplevelse!

Min erfaring er at det er lettere å komme seg etter hvert snitt, kanskje fordi du da vet hva som venter deg og at du "tåler" litt smerter i såret hvis du tidligere har opplevd at de har gitt seg etter relativt kort tid?

Selve snittet (arret) hos meg har blitt litt "strammere" nå etter snitt nummer tre, men jeg har ikke noe problemer med dette.

Jeg anbefaler absolutt flere keisersnitt - jeg vurderer faktisk ny graviditet etter en stund! Gynekologene mente dette ville gå greit, etter å ha sjekket livmoren min under siste snitt. Den var visst fremdeles elastisk nok til en ny graviditet.

Spør i vei du! Begge mine hastesnitt ble utført pga dårlig fosterlyd, altså pulsen til babyene sank (sist gang; forsvant) under mine veer, og ville ikke ta seg opp igjen. Etter mitt første snitt fikk jeg beskjed om at jeg sikkert ville kunne føde vaginalt neste gang. Det er visst heller ingen årsak til at jeg opplevde det samme igjen, annet enn max uflaks...

Under min tredje graviditet fikk jeg imidlertid beskjed om at denne gangen ville det bli planlagt snitt, fordi det er en risiko for at livmoren ikke ville tåle sammentrekningene en fødsel innebærer.

Håper du fikk vite det du lurte på, lykke til med graviditeten og håper du får den fødselen du ønsker deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...