Gå til innhold

Gode råd mot åreknuter...

nicco

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med åreknuter de siste 2 svangerskapene. Før tenkte jeg på åreknuter som noe som SÅ stygt ut, men det verste er jo at det er veldig vondt!! Hos meg har det blitt borte igjen etter fødselen, og har ikke plager ellers. Men nå har jeg allerede fått det igjen...er bare 15 uker.

Før har jeg kjøpt disse nylonstrømpebuksene til kr.650,- som en får tilpasset på apoteket. Er veldig dyre og og et mareritt å få på, men de hjelper jo da. Jeg liker ikke å gå med nylonstrømper uansett, og synes de stikker og klør...føler meg ikke vel med dem på. Er det noen som sliter med dette og har noen gode råd som jeg ikke har hørt om??

VELDIG takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe støttestrømper og ikke strømpebukser, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor åreknutene sitter? Er du flink til å sitte med bena opp når du sitter og bena litt høyere når du ligger? Det hjelper også hvis du går deg en tur hver dag da det er blodsirkulasjonen som er litt dårlig i beina. Finnes vel ikke noe annet som hjelper, har hørt om en salve som de har på Vita (husker ikke hva den het).Lykke til.

Hei

Har også slitt med åreknuter de siste to svangerskapene. Støttestrømpebukser hjelper fantastisk, selv om de er fryktelig ubehagelige... (Fikk også vonde åreknuter i begynnelsen av dette svangerskapet, men nå de siste ukene har de begynt å gjøre mindre vondt; er i uke 36.) Jordmoren min mener at c-vitaminer hjelper. Ellers skal det være bra å være aktiv, men etter trening er det visst nok lurt å "trene ned" (feks gå de siste 5 minuttene av joggeturen.) Noen har dessuten sagt: ikke stå hvis du kan sitte; ikke sitt hvis du kan ligge (og da aller helst med beina høyt:-)

Tusen takk for gode råd. Forstår at jeg nok bare må komme meg på apoteket og kjøpe denne strømpebuksa. Kjøpte meg tidlig knestrømper i håp om at det skulle forebygge, men det gjorde det nok ikke. Jeg er også sykemeldt pga skiveprolaps, som gjør at jeg har problemer med å sitte, stå, og gå over 10 minutter. Så greit å ligge, men litt vansklig med 5 unger og dessuten så kommer jeg vel til å ese ut hvis jeg ligger mer enn nå. Litt C-vitaminer kan vel ikke skade heller. Skal til legen i morgen, så jeg kan jo høre om det har kommet noen mirakelkur..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...