Gå til innhold

Svangerskapskontroll....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er vanlig ja. Jeg var til første kontroll i uke 8 og da finn jeg beskjed om at neste kontroll ville bli i uke 18ca, og at det var ultralyd.

Syns det er lang tid imellom. Hadde vært godt å vite om alt er i orden inne i magen. Men om man ikke har vindt er vel alt ok:)

Jeg skal på neste kontroll i sluten av mars,men det er fordi jeg har hatt blødninger hun ville følge opp. Da sa legen at hun skulle høre etter fosterlyd=)Dersom jeg ikke hadde hatt de blødningene skulle ikke jeg hatt neste kontroll før etter påske. Så ja, det er nok normalt!=)

Jeg var hos jordmor på tirsdag. Jeg reagerte også på at det var veldig lenge til neste kontroll, men jordmoren sa jeg måtte bare ta kontakt om jeg lurte på noe. Jeg fikk høre hjertelyd - hun brukte et sånt lite ultralydapparat med kun lyd. Det var en stor opplevelse. Trodde ikke det var mulig etter bare 11 uker, men hørte tydelige raske hjerteslag :-D

Annonse

Ja, det tror jeg er helt vanlig. Det er noen som får tettere oppfølging, som for eksempel de som har hatt flere SA, de med blodpropp i familien,dersom man har hatt en del blødninger og smerter under svangerskapet, og sikkert en hel del andre årsaker. Men dersom alt typer på å være normalt er det ikke så mange kontroller før UL i uke 18. Men etter det blir det litt oftere=)

Jeg fikk inntrykk av min lege at det er bestemt i regjering el. storting at gravide skal ha færre kontroller nå enn det var for noen år siden. Det er vel ressurser og økonomi som er avgjørende.

Jeg var på kontroll i uke 10,og skal til jm i uke 14, tror jeg og så er det UL i uke 18...(Jeg er 2.gangs og ingen spesiell oppfølging..)

• 2 uker senere...

Ja, det er vanlig for noen, men du kan jo bestille deg en time hos jordmor om du ønsker det. Jeg skal følges opp ekstra pga blodtrykk og greier, men hvis du føler deg frisk og rask og ikke trenger å snakke med legen så kan du jo ta en time hos jordmor imellom tiden hvis du føler for det.

Tpop

Jeg var på kontrol i dag legen sa at jeg trenger ikke å beskymra meg for allt såg bra og normalt.

Så jeg fekk ikke komme til sykehus legen før uke 19 så uke 32.

Men jeg dra til privat klinik å få Ul. jm kan ikke møye di kan ikke se heller.

Ikke fatlegen heller..

Og fastlegn skal sendet meg til Privat Gynekolog det er bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...