Gå til innhold

Brunlig utflod/rødt blod


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr det når man får brunlig utflod, og man får rødt blod under graviditeten (1.trimester). Er det farlig/vanlig osv....Bare lurer på hva det liksom vil bety for fosteret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så vanskelig å si....det er sånn mange SA begynner ..men så er det også mange som bare små blør og har litt brunlig utflod uten at det er noe galt....ring legen/ jordmor du..så får du høre hva de mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brun utflod og blod.. var til legen. han mente at det enten var abort eller truende abort.. om det går over var det nok en truende abort..hvis ikke har jeg mistet mitt lille gull..

mener ikke å skremme altså.. det går nok bra om det er uten smerter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette( har egentlig) Det kan som de ovenfor sier være tegn til begynnende abort, men ikke nødvendigvis. Vi fant et bankende hjerte på innvendig ul til tross for blødninger. (slapper ikek av enda for det da, da jeg fortsatt blør)

Gynekologen sa at det er over 20 % av alle gravide som opplever å ha blødniger og slikt i sv skapet uten at det behøver å bety abort. Hun sa videre at man merker godt en abort, det er meget sterk mens, mer enn vanlig og også mer enn vanlig mens smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Feliz30, nå blei jeg beroliga! Har hatt brunlig utflod i to uker nå. Når jeg hopper over i andre trisemester neste uke håper jeg dette er borte! Bør det ikke være borte da?? Venter på tid hos gynokolog og ultralyd, men det tar visst tid...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo ingen garantier, det kan jo også være en MA hvor fosteret dør, og man ikke merker det. Det er nok bare en lege og ul som kan bekrefte om det fortsatt er liv eller ikke.Men som regel så går det jo bra, det er bare det at her inne vil alle snakke om sine problemer, få råd og støtte, 1 av 4 kvinner mister, men det virker som mer her inne nettopp fordi mange velger å snakke om det. jo lengre du er på vei, jo bedre er sjansene. Krysser fingrene for deg. Det første trimesteret er verst, her inne kan det jo florerer med slike innlegg ( og jeg har vært ivrig bidragsyter de siste par dagenene...) jeg har funnet mye trøst i mange innlegg jeg, men det er som sagt bare en ul som kan bekrefte eller avkrefte.

 

Du bør ikke gå for lenge med slikt, fint at du venter på kontroll, du får kreve at de tar deg inn innimellom..

 

lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok dratt til legen jeg, bare for sikkerthet skyld, og ikke venta paa ultralyd osv, som kan ta flere uker.

 

Jeg dro paa legevakta selv for to uker siden pga smerter paa den ene siden, men alt var fint.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ringer gynekolog i morgen for å høre om henvisninga er kommet. Så kan jeg spørre samtidig om dette er normalt. Var hos fastlege på 1 kontroll med dette for litt over ei uke siden, men han fant ikke ut av det...dvs. han fikk ikke til undersøkelsen. Det gjorde så forbaska vondt, så han ville ikke plage meg mer...

Stress gjør at det kommer mer.... kjipt dette her!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...