Gå til innhold

Kan noen svare meg på dette??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Du har rett på nedkomststønad på ca kr. 33.500,-. Denne kan du søke på etter fullgåtte 26 svangerskapsuker. I tillegg burde du søke på fullt lån og stipend: dette blir omgjort til fødselsstipend fra og med 3 uker før termin og 42 uker fremover. Dette får du selv om du får attføring fra NAV.

I tillegg kan barnefaren ta ut permisjon i form av gradert uttak (tidskonto) opptil 50%. Men det er kun hvis du fortsetter som student 100%. Dette har dere kanskje ikke tenkt på enda en gang, men om det er noe du lurer på angående dette, er det bare å sende post til meg. Jeg er også attføringsstudent, og har begynt å sette meg litt inn i dette nå.

^^Mamma til E og snart 1 til^^ : Hun er på yrkesretta attføring, ikke vanlig student. Så ingen stipend/lån.

Mannen min er under dette, han har ikke krav på noe permisjon, men han får ca. 200Kr dagen i ekstra støtte. Han får den høyeste støtten so er mulig, og jeg tror ekstra støtten varierer etter hva du har i støtte per i dag. Tror ikke du får engangsstønad..Ble litt surrete dette her, men skal spørre han når jeg kommer hjem jeg, han kan dette så mye bedre en meg.

He he, den er grei. De ekstra pengene mannen din kan få fra lånekassa, er omsorgspenger. Dette får man avhengig av lønn utenom, så tjener man for godt, faller det bort. Husker ikke hvor mye det er, men de av dere som jobber og studerer samtaidig vet sikkert hvor mye dere kan tjene før det går ut over stipendet?? Tror det er samme summen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...