Gå til innhold

Jeg er så redd og enstelig....


Gjest

Anbefalte innlegg

Fant ut på Søndag at jeg er Gravid og jeg ble kjempeglad:):)

Men så i ettertid kommer angsten..vil det gå bra denne gangen?? Har mista 2 ganger før.

Pga at jeg har epilepsi så MÅ jeg gå på medisiner og 4mg med Folinsyre og det gjør at jeg blir enda mere nesrvøs...men likevel så har jeg en god følelse også..Det er bare det at jeg blir så redd når jeg får messmerter..eller når jeg kjenner at livmora trekker seg sammen...og da kommer tankene...!

Skal på Ultralyd på torsdag og en UL i uke 11...får ekstra oppfølging denne gangen..

 

Noen som er i samme situasjon...eller vært der og alt har gått bra??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært i samme situasjon som deg, men jeg har de samme tankene og bekymringene, selv om jeg venter nr.3, så det er ganske vanlig å tenke slik.

Ville bare gi deg en oppmuntrings klem..

Det er en statistikk her inne et sted som sier at dersom man er 5-7 uker på vei så er det ca.90% sjanse for at det skal gå bra, så sjansen er stor for at det skal gå bra!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det ang. det å miste...har selv mistet to ganger (SA og gravd. utenfor livmor). Samboeren min sier at jeg heller må leve i her og nå situasjonen, men så vanskelig når man f.eks blør litt (har gjort det) eller at tankene kverner rundt i hodet (neg tanker).

 

Vi må bare holde ut...vi vet hvertfall hvordan det er å miste, og hvor verdifullt det er det vi har inni oss nå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei browneye??

Jeg testa positivt på søndag så er litt usikker..men tror ca 4uker...! Hadde siste mens 11 januar...!

 

Ja du har rett med at vi skal leve i nuet og kose oss nå..men det er bare det og komme over de 3 første mnd så vil det andre gå bra :):)

Eller få en bekreftelse på at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 4+5 i dag tror jeg...har testa pos 3 ganger med tester fra billigtest.no. Har kjøpt inn vanlig clearblue i dag, og håper det vil slå ut på de også!

 

Jeg sliter med det samme som deg...bare å komme over de tre første mnd, så kan jeg nyte resten, men så lenge man har opplevd gravd tidligere som ble bare en liten start på noe stort, så er det SINNSYKT vanskelig!!! Jeg går hele tiden å kjenner etter tegn på graviditeten, og ble helt fra meg i går når jeg oppdaget litt blod på papiret, og litt brunlig utflod i dag...arg arg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkuratt hva du mener...jeg klarer ikke og være glad liksom jeg...klarer ikke og slippe meg helt løs enda om du skjønner...men det vil hjelpe at jeg skal på ultralyd på torsdag..da har jeg masse spørsmål...

 

Vi får støtte hverandre vennen...xxxxxxxxxxx fingrene for oss begge to jeg :):):)

 

God Klem til deg :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte:)

Jeg har ikke tatt kontakt med legen min ennå..må kansje gjøre det i mora hehe..

 

Masse lykke til til deg;)

Klem tilbake..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Gratulerer med graviditeten!!

 

Jeg har også epilepsi . Har vært anfallsfri i en del år nå, men går på antiepileptika og 4 mg folinsyre som deg. Jeg er mindre enstelig denne gangen. Jeg har et barn fra før og husker at jeg var veldig redd for at noe skulle være galt med henne pga medisinbruken min. Men det gikk såååå fint og etter en meget grundig UL i uke 14 besluttet vi å hoppe over fostervannsprøve og stole på legene som sa at alt var OK. Etter denne UL lot jeg meg selv være gravid og ting ble lettere. Jeg vet ikke hva slags medisiner du tar (tar selv tegretol), men jeg ble fortalt under forrige svangerskap at selvom jeg hadde økt risiko for bl.a ryggmargsbrokk, var denne risioen kun et par prosent høyere en for andre kvinner. Og tar man 4 mg folinsyre synker faktisk denne risikoen litt.

 

Jeg håper og tror at du vil bli mindre redd etterhver som svangerskapet skrider frem. Ønsker deg masse lykke til!!

 

Du må gjerne sende meg en melding til postkassen min hvis du vi ha kontakt med en i samme situasjon

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så fint og høre at det gikk fint med deg:)

Medisinen jeg går på heter Topimax 50x2 . De hvet ikke nok om den osv..men jeg er med på en oppfølging på sykehuset ang gravide med epilepsi :)

Skal på ultralyd torsdag 22 og i uke 11 for og sjekke om alle indre organ er helt i orden.

Fint og høre om andre i samme situasjon. Dette er min 3.graviditet men har ingen barn i fra før pga at jeg har mistet...men de siste gangene gikk jeg på betydelig høyere dose.

Jeg går på 8 året uten annfall, men har epileptiske aktivitet som gjør at jeg må gå på medisiner.

Men kunne du amme??

Tror nemlig ikke at jeg kan det.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...