nurket4a Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Når skal man begynne å bruke bilbelte for gravide?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Det er visst anbefalt å bruke det fra uke 12. Det er rundt den tiden livmoren kommer over skampenet og er mer "utsatt" enn tidligere.
minime<3 in belly Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er nå 19+2 og jeg har ennå ikke begynt å bruke det. Jeg har kjøpt det men det er liksom så tiltak å montere det. Ikke at det er vanskelig, men jeg bruker samboerens bil like ofte som min egen og det er kjedelig å ta den inn og ut hver gang. Men jeg har litt dårlig samvittighet for hvis jeg skulle være så uheldig og bli påkjørt eller kræsje og det skulle skje barnet mitt noe ville jeg ikke kune tilgitt meg sellv. Ved å skrive det her så får jeg ennå mer dårlig samvittighet så jeg tror nok at jeg skal montere det fast i min bil sånn at jeg i hvertfall har den i en bil.
snurrebolla Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Jeg kjøpte det faktisk i dag. Er i uke 18. På pakken står det at man bør begynne å bruke det tidlig i svangerskapet for å forhindre evt. abort hvis man må bråbremse. Ellers så tror jeg det er vanlig å begynne med det sånn rundt 3-4 mnd.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Du trenger ikke å demontere den helt når du bytter bil dersom du synes det er slitsomt. Bare løsne den og dra den over bilseteryggen og så tre den nedpå på den andre bilen og stram igjen, tar ikke mange sekunder og det er bare til å venne seg til dette uansett, når babyen kommer så MÅ man bruke litt ekstra tid hver gang man skal kjøre bil for å sikre ungene. Bruker vel ca1-2 minutter nå på å sikre de to jeg har (2 og 4 år) så de sekundene ekstra for babyen i magen sin skyld er liksom bare en selvfølge. Eller du kan kjøpe to belter, det har jeg denne gangen, har det i fra sist og kjøpte nytt nå så har jeg et på førersiden (det nye for jeg kjører mest selv) og et på passasjersiden, veldig praktisk!
Liz m spire Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 I følge trygg trafikk gjør ikke bilbelte for gravide det sikrere for barnet: (kopiert fra trygg trafikks hjemmeside) Gravid – hva bør man tenke på? Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men har ikke betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon. Slike beltestyrere kan kjøpes eller leies i barneutstyrsforretninger. Må si at jeg selv bruker det, men det er fordi jeg synes det er mer komfortabelt. Spesielt tidligere da jeg var mye kvalm var det godt å få beltet vekk fra magen.
mamma&mikkel Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Oi da... må kjøpe et sånt et i dag jeg.. Noen som vet hvor mye det koster??
Nenya^juni2010 Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Kan også finne billige pent brukte på finn.no
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 På pakningen står det fra 2 måneder på vei, dvs. 8 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå