Gå til innhold

Stelleveske til vogner - Emmaljunga vs andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på stelleveskene man kan kjøpe til Emmaljunga vogner i samme merke.. Hvor mye koster de og hvor store er dem egentlig? Står ikke noe mål på hjemmesiden og har ikke funnet nettbutikk som selger de. Lurer på hvordan den veska er f.eks i forhold til Reisebagen Proff som koster ca 449 (web: http://www.going.no/asp/webshop_vare.asp?vareID=89&varegruppeID=28&vareundergruppeID=35 )

Gidder ikke betale massevis for en veske om jeg kan få en tilsvarende like bra til mye billigere =) Men om det er myyye mer plass så er det noe annet :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes generelt at stelleveskene som er vogn-merker er lite bra... Ofte bare et stort rom og veldig pløsete. Jeg liker veldig godt Skip Hop-veskene, disse kan du få billige på bl.a. Ebay og finn.no, duo-varianten får du på www.alexi.no til 500 kr nå. Den henger helt supert på vogna, ikke sånn ned at du sparker borti den, men høyt oppe så du lett kommer til det du trenger... Og masse kule farger! Absolutt å anbefale :-)

Skrevet

Hva er det som er så kjempebra med de Skip-Hop og andre "dyre" veskene? Litt nysgjerrig på om de er verdt prisen =)

Virker jo veldig fint egentlig, men er det nødvendig? Dumt spørsmål kanskje, men har aldri brukt vogn før :S

Skrevet

Bl.a. opphenget til vogna er en ting, en annen ting er de små finessene, mange smålommer inni i stedet for et stort rom hvor alt forsvinner oppi, nøkkelholder, bleieposer, våtserviettpose, stelleunderlag, vannavstøtende materiale osv osv... Man får absolutt det man betaler for, men er veldig enig med deg i at det ikke trenger å koste flesk! Men generelt, så koster jo også de veskene som "hører" til vognene veldig mye da, og da er det hundre ganger bedre (synes JEG) å finne en veske som både er stilig og som er mye mer praktisk! Se på f.eks. www.skiphop.com så kan du se en del av finessene med akkurat denne veska..! :-)

Skrevet

Ja, den va jo veldig fin.. Og man kommer jo sikkert til å bruke den veldig lenge.. Barn bruker ofte bleie og trenger ting og tang lenge etter de er ferdige med nyfødt stadie :P

Lurer bare på om det vil evt lønne seg å hive seg over tilbud på 500kr nå eller å vente til seinere..? Frister å kjøpe nå, så kan jeg bruke den litt som bag allerede :P (Eller om det er dumt)

Er ikke mer enn 3 mnd på vei, liker bare å vite en del om hva som finnes og åssen markedet er før jeg handler eller bestemmer meg. Kommer jo ikke til å betale for/bestille vogn før senere (kommer an på evt leveringstid).

Beklager mine teite spørsmål :P

Skrevet

Ja, jeg har brukt stelleveska mi kjempemasse, du bruker den jo gjerne til barna er ferdig med vogn og bleie, og det er jo gjerne i 2-3-årsalderen :-)

Det kommer jo an på hva du vil ha da, veska finnes jo i mange farger og typer da, Dash f.eks. har jo lokk, mens Duo igjen er mindre og nettere, så bare sjekk nøye på hjemmesiden og velg den veska du tror vil passe dine behov best (selv om det kanskje er vanskelig å vite hva behovene dine blir allerede nå, hehe!) :-) Jeg har brukt veska til andre ting også jeg, den er jo kjempefin da :) Og ja, det er veldig greit å begynne tidlig med å orientere seg litt i markedet, ellers kan man jo bare bli helt ør av alle produktene og variantene som finnes! :-D

Skrevet

Hadde lurt på å kjøpe stelleveske nå for å spe ut litt på utgiftene, dermed ikke få alt på en gang :) Jeg er avhengig av å ha ting i orden og ha noe som kommer tl å holde.

Selv om Skip-Hop er noe dyr, så vil jeg heller betale 500-700kr for EEEN veske enn å måtte kjøpe flere fordi jeg ikke er fornøyd. Er du med meg på den tanken? :)

Usikker på duo og dash.. Dash virker noe mer fornuftig pga størrelse og lokket som beskytter, men Duo var så fancy.. Jeg er en person som liker å drasse med meg en del ting, bare jeg slipper å direkte bære det. Så plass hadde vel vært greit..

Dash var dyrere enn Duo da..

Skrevet

Tusen takk for at du svarer mammmamia ** :D :D

Setter veldig stor pris på det

Skrevet

Er veldig med deg på tanken ja, er veldig for å bruke litt mer penger på kvalitet som holder og som man er fornøyd med..! Har hatt Dash selv, nå har jeg Duo... Begge er bra på hver sin måte, men har jo omtrent de samme egenskapene da. Om du trenger plass, kan du jo vurdere Expo da, den er lik i utseende som Duo, men kan utvides for å få større plass i bunnen :-) Men er igjen noe dyrere da..! Om du f.eks. sjekker ut www.ebay.com kan du finne Dash'en til rimelig pris da, helt nye..! Eller du kan kjøpe brukt på finn.no om det er interessant :-)

Skrevet

God ide.. Eller så virker de ganske greie på www.kiwi-kid.com

Lurer på.. Duo bagen, har den noen som helst lukkefunksjon eller er den helt åpen øverst? Og hvor stor plass er det egentlig i den? Grunnen til at jeg synes Dash virket mer praktisk var pga lukningen, men om Duo har glidelås eller noe så er jo den saken grei..

Skrevet

Duo har to glidlåslommer helt øverst, og en stor lomme i midten som lukkes med borrelås :-) Så ja, den lukkes igjen, men den i midten lukkes ikke helt altså..! :-) Men jeg har brukt å ha klær/skift i den ene glidlåslommen og bleier i den andre, og så flaske, leker, teppe og litt større ting i midten. Men har heller ikke vært ute i skikkelig plaskregn da, så enda ikke opplevd at noe har blitt vått :-)

Bare hyggelig å kunne hjelpe til, så det er bare å spørre! Vet hvordan det er å være førstegangs, det er ganske skremmende å stå ovenfor så mange valg uten å vite noe særlig :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale stellevesken fra landsend.com. Kjøpte den til en venninne som har Emmaljunga vogn og den passer perfekt! Ikke sp. dyr heller, men tok 3-4 uker fra jeg bestilte til den kom.

Skrevet

Emmaljunga stelleveske koster ca 500 kr. Den er IKKE verd pengene. Et stort rom , med to åpne innerlommer - som kun duger til å holde noen bleier. Glidelåslomme utenpå- den er kjekk! Nettingholdere på begge sider til vannflaske etc.

Jeg ville heller sett etter en mer praktisk veske med flere små rom, og som ikke var så pløsete, men som hodler fasongen uansett hva som er i.

Lykke til! Smart å foredele utgiftene over lang tid forresten - det blir MANGE til slutt uansett!

Skrevet

Enig med mammamia her(som vanlig.-)

Jeg har hatt en Skip Hop Dash, trengte den da jeg hadde med mye til 2 små. Nå har jeg med mest til lillesnupp bare, så byttet den ut med en duo istede...begge i fargen Bubbelgum:-)

Bruker også veska når jeg er å trener, passe str og den ser fresh ut:-)

Skrevet

Selv om jeg sikkert hadde klart meg med noe mye billigere så er jeg tross alt veskegal deluxe og mååå liksom ha noe jeg liker godt =) Og som jeg helst kanskje kan bruke i ettertid.

Noen som har erfaring med SH Duo framfor Expo? Duo virker veldig fin, men er Expo veldig veldig lik den, bare med åpning i bunnen?

Hadde lurt på å stikke inn til Oslo for å få se Duo hvertfall i virkeligheten. Er litt vanskelig å bedømme størrelse og utseende via bilder..

Om noen har bilder av sin egen veske, evt på vogn så hadde jeg blitt kjempeglad :D Hehehe

Skrevet

Det er to forskjellige stellevesker fra Emmaljunga, den du får med når du kjøper smart duo kombi og en som er "ekstrautstyr".

Den som følger med smart duo, er veldig pløsete som nevnt over her, ville satset på en som ikke er så bløt. Den ser rett og slett slaskete ut .

Den andre til Emmaljunga er mye bedre.

Skrevet

Jeg vurderte Expo-veska, men synes faktisk ikke det var så innmari stor forskjell i størrelsen jeg..! Har Skip Hop Duo i Uptown Stripe og den er knallkul og god nok plass for meg hvertfall :-) Har ikke bilde av den, men det beste er helt klart å dra i butikken og se selv, så ser du bedre størrelsen og finessene uansett :-)

Skrevet

Hmmm.. Ja, kommer nok til å prøve å få sett på i virkeligheten.

Unødvendig med så dyr veske sier noen, det mener ikke jeg, jeg er veskegal og trenger noen som er litt større enn de jeg har ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...