Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter mye diskusjon med lege på sykehuset så mener hun det beste for meg vil være å vente til termin og fødselen starter for så og be om ks hvis jeg fortsatt ønsker det.

Jeg er selv uenig i dette for jeg vet jo ikke 100% om de har personell nok der og da til å utføre et ks basert på psykiske årsaker og ikke fysiske.

Syntes det er skremmende å tenke på...... Jeg skal tilbake i april for en siste vurdering, men syntes det er ekkelt å ikke vite hva jeg skal forholde meg til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8242969-pr%C3%B8vef%C3%B8dsel-f%C3%B8r-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det drøyeste jeg har hørt???! Hva hvis fødselen er i gang og de likevel ikke vil gi deg KS fordi

- de ikke har ressurser til det

- legene som trengs er ikke her

- det vil ta for lang tid

- nå er jo fødselen i gang likevel osv.

Hva skal du gjøre da? Klappe igjen beina og nekte?

Nei, hvis du virkelig ikke vil føde vaginalt, og synes dette er skremmende, så STÅ PÅ DITT. Ikke la dem presse deg med på noe du egentlig ikke vil.

Fikk faktisk samme tilbudet. Om fødselen da på NOEN SOM HELST MÅTE avviket fra normalen(!), skulle KS-laget "stå klart". Og epidural ble garantert uansett (Noe jeg ble nektet sist).

HAHAHAHAHAHAHA

Jeg satt bare og ristet på hodet jeg da.........................

......venter fremdeles på ny innkalling til samtale nr. 2. Må ringe og purre snart.

det med prøve-fødsel er bare bullshit. rett og slett lureri for å spare penger på å nekte deg KS.

jeg har hørt om folk med skikkelig fødselsangst som overtales til å prøve vanlig fødsel. de blir lovet at de skal få full pakke med smertestillende, epidural når de ønsker det, keisersnitt hvis noe skjer osv osv.

men når fødselen kommer er tonen en annen. da møter du HELT andre jordmødre/ leger enn de du snakket med FØR fødselen. Du kan ha uflaks og få en bitch til jordmor, som ikke gidder å gi deg epidural "fordi det ikke er tilgjengelig", "fordi det er for sent" osv.

Annonse

Jeg skal ta dette opp med legen på sykehuset... Syntes det rett og slett er dårlig gjort å behandle folk med angst for å føde på denne måten! Hun sa det ikke var noe problem å få ks selv om fødselen hadde startet og det kunne jeg være trygg på.......

Synd at det skal være så vanskelig å få ks når man har grunner nok til det selv om de ikke er fysiske. Er så lei av å høre at jeg som er høy og slank kommer til å få en så flott fødsel, det kan ingen forutse uansett!

Høy og slank? Så da er du liksom garanter en lett fødsel!

Nå fikk jeg meg en god latter. Hva slags jordmødre/ leger er det du har møtt? Hvor i landet bor du?

Ærlig talt...

Jeg er høy og slank - det samme er moren min. Hun hadde tre j... fødsler som varte i det uendelige med tre kjempestore barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...