Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 jeg kan vel stå på slalom i uke 16, hvis jeg føler meg fin i formen? og et til som kanskje høres litt rart ut: noen ganger når man er på do å bæsjer må man jo gjerne presse litt, og jeg blir litt bekymra for at man kanskje kan sette igang en falsk fødsel for tidlig eller no..er det dumt å presse?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 dumt å presse i forhold til at du kan påføre deg selv hemorrider iallefall.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 oi, er det vanlig å få hemorider under svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 de sier nå så iallfall.. er vel pga en ofte er mer obstipert da enn vanligvis.. en del som får det under fødselen og når de presser.. men du kan selvfølgelig ikke skade babyen ved å presse.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Hadde ikke stått på slalom nei. Et skeivt fall er alt som skal til!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Jeg ville tatt det litt med ro i slalombakken mht. fall. Tror ikke det er noen fare med abort på do, men det er veldig vanlig å få hemorrider om man trykker for hardt mens man er gravid.
VinterSol+2 Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 hehe, her var det mange anonyme! er det fordi vi snakker om bæsj? hehe altså, grunnen til at en del får hemorroider, er -gjentatt pressing- feks om du har veldig hard mage og sitter mye på do og presser. (en del får hard mage under svangerskapet) men det er ikke farlig å presse i seg selv. Og nei, du bruker ikke de samme pressemusklene, så du setter ikke i gang noen fødsel. Har du derimot problemer med hard avføring, er det lurt å feks drikke biola og spise en del druer etc, så du får det til lettere;) Skiforeningen hadde noe ute på BIM nettopp ang det å gå ski i svangerskapet, jeg husker ikke helt hva de sa, men det å stå på ski er en veldig god form for trening, som både mor og barn har godt av. Du kan oppleve blødninger ved fall, men stort sett er ikke dette noe farlig før etter uke 28 eller noe, da skal du begynne å bli mer forsiktig med å falle på rumpa. Selv er jeg veldig forsiktig akkurat nå, fordi jeg har fått blødninger etter fall, men dersom du er en god slalomkjører er det ingenting i veien for at du kan ta noen rolige turer (ikke prøv deg på de mest halsbrekkende øvelsene, lissom,, kjør heller litt saktere) Men vær obs på at musklene dine oppfører seg annerledes om dagen, lettere å få strekt feks lysken osv..
#HØYgravid# Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 jeg ville ikke stått på slalom, selv har jeg veldig lyst men avventer til neste år. Vil være på den sikre siden, da en kan falle og slå seg hardt, som igjen kan gå utover foster.
minime<3 in belly Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Hvor god er du i slalåm??? he he... Hvis du har stått mye før så hadde jeg knaskje satset på å kaste meg på en sesong til med snø, men om du ikke er veldig god så hadde jeg latt være. Jeg ville i hvertfall ikke tilgitt meg selv om det skjedde barnet noe fordi jeg stod på ski for "første" gang... Men med tanke på ditt andre spm. så hadde jeg latt det komme av seg selv... Jeg tror ingen er tjent med å bruke opp masse "tid" på do til å sitte å presse...Når det er klart til å komme så kommer det.
Snappie Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Å stå på slalom belaster bekkenet (med tanke på styringen)har jeg hørt og anbefales ikke i graviditeten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå