Gå til innhold

hjertelyd bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og "maste" meg til lytting etter hjertelyd. Er 13+ 6 uker og han mente det var liten sjanse for å høre noe. Og han fant ingenting, men sa at alt så normalt ut. Men nå er jeg selvsagt kjempebekymret og redd for at babyen ikke lever. Når kan jeg regne med å høre noe? Hvor lenge må jeg gå her og være redd? Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp derfor ville han ikke ta hjertelyden hos deg,det er veeeeldig tidlig!!!Min lege ville ikke finne hjertelyden hos meg,og det var i uke 15 da!For han mente at jeg ville bli dødsredd hvis vi ikke fant den..Var inn i uke 17,og da fant vi den,så vidt det var!Gla jeg ventet!

Skrevet

må si det hørtes ut som en "dum" lege egentlig,når han sa at dere mest sannsynlig ikke ville funnet den,men allikevel prøvde..Her blånektet legen min,for mitt eget beste,jeg har mistet flere ganger..

Skrevet

Jeg hørte hjertelyden en ukes tid seinere enn det du er nå. Var da på kontroll hos jordmor, og hun måtte lete litt inniblandt min puls og magelyd før hun fant bittelilles puls.. Hun sa jeg var helt på grensen til at hun i det hele tatt ville prøve. Hun sa det kunne være vankelig å finne den og særlig hvis en var litt urutinert. Min jordmor en en erfaren dame på over 50 år, hun vet hva hun snakker om. Legen din finner den nok neste gang, eller jordmor.

Skrevet

Takk, det hjalp litt : ) Skal til jordmor om 2,5 uke og satser på at hun finner noe da

Skrevet

Jordmor fant så vidt hjertelyd da jeg var i uke 13-14, men da lette hun leeenge!

Ei uke senere fant ikke legen noe, men da jeg var 16+0 klarte vi å finne lyden igjen etter litt leting.

Det er nok ingen grunn til bekymring:)

Skrevet

Kjære Cornelia!

Det er akkurat dette som er årsaken til at man ikke lytter så tidlig: Man skaper UNØDVENDIG bekymring hos den gravide om man ikke hører noe! Forklarte ikke legen deg det da du "maste"?

Du er kjempetidlig i svangerskapet og det er helt normalt å ikke høre noe på dette stadiet. Har du foranliggende morkake er det enda vanskeligere. Hva kan jeg si,- slapp aaaaav, fvær tålmodig,-for din egen del og for den lille sin del:-)

Hilsen meg som er lege selv

Skrevet

så merkelig, da jeg var 13+3 hørte vi hjertelyd med en gang doppleren kom i kontakt med magen.

Skrevet

så hvorfor maste du deg til å høre hjertet da? Høre på legen vet du..de kan, det kan ikke du

Skrevet

vanligvis vil de ikke høre etter hjertelyden i uke 24... å de er jo over 10 uker til med deg...

Skrevet

heia!

Tenkte jeg skulle svare jeg og, så du vet at det gjelder flere:)

jeg var på UL uke 12 og da så jeg hjertet, derfor ville jeg høre det dagen etter på kontroll hos legen.

Hadde det ikke vært for at jeg hadde sett det dagen før, hadde jeg ikke fått lov til å høre.

Og vi måtte lete en stund før vi fant det.. men jeg var ikke nervøs pg jeg hadde sett det slå.

Men, jeg var hos legen 10 dager senere pg av kraftig forkjølelse, og da ville jeg høre hjertelyden igjen, siden jeg var der.

MEN... da ble jeg nervøs da. Legen fant den ikke. Jeg merket at også han, som var vikar, også ble litt småstressa, men presiserte at det var helt normalt.(han ville sikkert finne det, siden jeg ble mer og mer nervøs..).

Dvs at jeg sikkert var heldig som hørte den i uke 12, for det er ganske så tidlig. Heldigvis etter litt vel lenge leting så fant han den. På et område han hadde gått over med hjertemonitoren flere ganger... så det ganske tilfeldig tror jeg om man hører den.

derfor, som flere her sier, ikke bekymre deg:)

lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...