Gå til innhold

Hvor ofte er dere på kontroll?

Monica_og_Michael_Andrè

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et såkalt høy-risikosvangerskap, og lurte på hvor ofte dere er inne til kontroll jeg. Selv er jeg inne til UL hver 4 uke enda. Hvis dette går bra og cerclagen min holder livmorhalsen min på plass blir det så tett som 1 uke mellom UL, evt innleggelse på sykehus. Er i tillegg til fastlegen på kontroll minst 1 gang i mnd. Er dette "normale" kontroller i forhold til risikoen?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også et såkalt høy-risikosvangerskap, men pga tidlig svangerskapsforgiftning. Går til fastlegen min hver uke for blodtrykks og urinprøvekontroll + hjertelyd. Annenhver uke går jeg til spesialist og får UL for å kontrollere at babyen vokser som den skal:-) Har også åpen plass på obs om jeg slulle føle meg dårlig, men har ikke fått bruk for den hittil. Skal i tillegg til dopplerundersøkels i uke 24 og samtidig legges inn for å få lungemodningssprøyter. Resultatet av doppler avgjør den videre planen:-)

Vet ikke hva som er normalt i forhold til din situasjon, men føler selv jeg har veldig god oppfølging i forhold til min. Må si at jeg tror at det forrige svangerskapet mitt er årsaken til at jeg passes så godt på nå.

Det viktigste er om du føler deg trygg. Dersom du ikke gjør det må du si fra og be om ytterligere oppfølging.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...