Gå til innhold

Kvalm = jente?


To tupper

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har nettopp krabbet over til 1 trimester. Er begynt på 6 uke i dag.

 

Forrige gang kastet jeg opp i 4 mnd. Gikk ned 10 kilo og var ikke særlig tøff. Det endte med ei nydelig jente etter 9 mnd.

 

Denne gangen er jeg ikkeen smule kvalm engang. Det er nesten som jeg ikke tror jeg er gravid. Kan det hende det blir gutt denne gangen?

 

Har en del venninner som var veldig dårlig da de fikk jente, men helt eller nesten helt fine da de fikk gutt. Noen erfaringer?

 

Ønsker oss veldig en gutt, men så har vi jo så mange nydelige klær etter tulla som vi gjerne skulle bukt på ei lita prinsesse! ikke lett dette her.

 

Håper på mange svar slik at je kan lage meg en liten prosent for og imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer ikke for min del, fikk jente i fjor og var ikke kvalm i det hele tatt. Er ikke kvalm denne gangen heller, min mor fikk også 2 jenter og var heller ikke kvalm.

Har også 2 venninner som har fått jenter som heller ikke var kvalme. Kjenner 2 med både gutt og jente - de var kvalme begge ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og grattis med å ikke være kvalm! :o)

Jeg tror det er ganske tilfeldig. Jeg var kjempekvalm gjennom hele forrige svangerskap og fikk da en gutt. Søsteren min har en jente og en gutt og var ikke kvalm en eneste dag med noen av dem.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at man er kvalmere med jente (og med tvillinger..). Jeg har kastet opp og vært kvalm fra morgen til kveld i snart 6 uker nå, men føler meg av en eller annen grunn sikker på at det er en gutt der inne... er jo umulig å si da siden jeg bare er i uke 11 =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempekvalm forrige gang og fikk en gutt:)

 

Alle sa til meg at siden du er så kvalm så får du en jente men det stemte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe synes det er litt mrosomt å lese slike innlegg, ikke frekt ment, men det er mye overtroisk og synnsykt i kjerringråd, dette har ingenting med kjønnet å gjør, men fra person til person, noen folk har en sterk kropp og ett godt imunforsvar som klarer seg bra å andre ikke=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jente fra før av, var ikke kvalm. Ikke kvalm nå heller, tipper på enda ei jente, jeg.

 

Men jeg tror det varierer fra person til person, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kvalme er ofte arvelig, så om din mor var dårlig da hun gikk gravid med deg, så er det store sjangser for at du også blir kvalm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jenter, jeg. Friske og flotte. Hadde ikke en eneste dag med kvalme under noen av svangerskapene. (Ikke nå heller, er i 6. uke).

 

Venninna mi har 2 gutter, kvalm med den ene og ikke den andre...

 

Tror dette er like tilfeldig som form og størrelse på magen. Jeg hadde "guttemage" med nr 1 og "jentemage" med nr. 2:-)

 

Nyt svangerskapet som en av oss heldige som slipper å henge over skåla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kvalm 1 gang med prinsessen.

Nå er jeg en smule kvalm. Jeg tror det kommer mer ann på hormoner enn kjønn =0).

Jeg stoler mest på 3d ul så det må jeg på =0) denne gang også. Der førte han "kamera" rett på eggstokkene hennes, så om det hadde kommet en liten mann hadde han måtte sjekkes nøye =0). Fikk se mine barnebarn hi hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en jordmor jeg kjenner er det flere som blir kvalme med jenter enn med gutter, men at dette selvfølgelig er veldig individulet. Noen blir kvalme uansett kjønn, mens andre aldri blir kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm stemmer ikke hos meg.. jeg var kvalm i mitt forrige svangeskap og fikk en gutt.. nå derimot merker jeg ingenting!! ikke godt å si.. er nok bare tilfeldig tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk nr en var jeg kun litt uggen, ikke kvalm. Det ble en gutt. Nummer to kastet jeg opp en gang, var mer kvalm; det ble en jente. Da sa jordmor til meg at med jenter er det høyrere betaHCG- nivåer, og at det er vitenskapelig bevist at det fører til mer kvalme. Når det er sagt, tror jeg også det er stor forskjell på hvor kvalm en er fra person til person; min søster blir veldig lett kvalm, mens jeg ikke blir så lett kvalm. Men jeg tror ikke det har noe som helst ned immunforsvaret å gjøre...

Nå er jeg gravid med nr tre, og har spydd mange ganger, må spise kjempeofte så jeg ikke skal spy. Så jeg er spent på hva det er denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg opplevde stortsett det samma som deg,kvalm til i uke 20 med nr en og ikke i det heletatt med nummer to...men jeg fikk altså to gutter:-)er gravid med nr tre nå,og fortsatt ikke kvalm,så regner med det kan slå begge veier..tror mer på at kroppen din kanskje "husker" raskere hormoner og slikt ettersom den har vært gravid før jeg..tror ikke d er noen sammenheng mellom kjønn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...