Gå til innhold

November: Koker dere flasker og sånt etter hvert bruk?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Det har jeg aldri gjort. Dvs jeg koker alt nytt utstyr før det taes ibruk. Også vasker jeg utstyret med glodvarmt vann og zalo, og skylder godt. Koker alt utstyret en gang i mellom. Ser ikke ut til at snupp har hatt vondt av det.. Det skal sies at vi har fryktelig varmt vann i springen, blir godt og varmt gjennom oppvaskhanskene. jo, også har jeg egne flaskekoster og sånt som jeg bruker til dette.. vil jo ikke blande bakterier fra annen oppvask i dette da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg både vasker og koker etter hvert bruk. Det er kanskje ikke nødvendig, men jeg gjør det likevel. Både smutter og flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alt utstyret med varmt vann og zalo og med egne flaskebørster. Så steriliserer jeg det i dampsterilisator i micron. I mellomtiden koker jeg opp vann til 1 døgns bruk og det vannet heller jeg på flaskene og setter de i kjøleskapet. Dette gjør jeg hver eneste kveld. Så svaret på spm ditt er JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker alt etter jeg har brukt d... Men d er enkelte ganger jeg tar de i oppvaskmaskinen vis jeg skal sette den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg koker ikke etter hver gang.

Til å begynne med kokte jeg det i kjele, nå tar jeg det "bare" i oppvaskmaskinen.

Tror ikke han tar noe skade av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har sterilisert mellom hver bruk, men i egen sterilireringsboks som vi putter i mikroen, koking er sånn styr.

 

Nå har vi sluttet fordi han putter hendene i munnen hele tiden og da får de jo haugevis av bakterier i seg allikevel. Han hadde sikkert overlevd uten sterilisering, men man skal liksom gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...