Gå til innhold

Hei dere! Hvordan gjør dere som skal ha barnehageplass fra barna er ett år det med søknad? Når søker dere?

Anbefalte innlegg

heisann!

Søknadsfristen for barnehageplass er 1. mars og jeg tenkte å søke plass fra januar 2008. Hovedopptaket er jo i august, og det stod at barn måtte fylle ett år i løpet av det året hovedopptaket var.

Da skjønner jeg ingenting. Må jeg vente til neste søknadsfrist 1.mars 2008 for å søke til gutten min, eller regner de året fra 1. mars til neste 1. mars, og skal jeg i så fall søke før 1. mars 2007?

Noen som skjønner hva jeg lurer på? Er veldig forvirret selv her.

Takk for svar.

Fortsetter under...

vi fikk beskjed fra hs om at det var nå vi skulle søke om barnehageplass desom vi ønsket dette fra januar 08. Så vi har søkt nå, inntaket er i august og da bestemmes det om vi får plass eller ikke. Vi søkte fra januar, selv om mannen skal ha permisjon. Betaler heller for en mnd ekstra enn å sitte uten bh plass i februar/mars....

Jeg ringte komunen og spurte de. i Tønsberg er det rullerende opptak hele året, men hovedopptak i august. Hun på komunen sa jeg burde søke tidlig på høsten. Ingen vits i å søke nå.

da er det kanskje forskjellige rutiner fra kommune til kommune da. vi må søke innen 1 mars i år.... lier kommune, buskerud

Annonse

Jeg har søkt allerede i Oslo for januar 08. Her skal systemet legges om og ansennitet vil være fra søknadsdato. Har sendt inn for å være på den sikre siden.

jeg fikk bekreftelse på mottatt søknad i dag. Der står det (kanskje oppklarende) : "Søknader innkommet til søknadsfristen for hovedopptaket, 1 mars, er med i tildeling av plass fra august. Søknader innkommet etter denne fristen, blir satt på søkerliste for eventuell løpende opptak gjennom året."

Vi har sendt inn søknad nå (i dag faktisk), selv om vi ikke ønsker plass før 1. februar 2008. Sønnen min har allerede plass i barnehagen, så håper vi får plass i samme barnehage :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...