SOMMER :) Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg blir snart gal!!! Det klør så sinnsykt på beina, magen, ryggen, hodet. Stort sett overalt. Jeg blir gal.... Blir så urolig i kroppen av det. Husker jeg hadde det slik med førstemann også.... :-(
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Ikkje overalt akkurat, men det holder i massevis at det klør som pokker på ryggen, og det måtte jo være den eneste plassen æ ikkje når.. Så da e gubben god å ha..
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg klør ofte på magen, men det kommer kanskje av at huden strekker seg(?)...
endaeintrønder Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Ikke overalt,men har et langt operasjonsarr på ryggen,etter 3 operasjoner,og det har begynt å klø noe sjukt!!Enda det er snart 7 år siden den siste op..Skikkelig ekkelt:/
3+et lite nurk Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Jada.... klødde spesielt på ryggen, leggene og på magen,.... Tips er å kjøpe en veldig fet krem på apoteket. Enten svanens vitaminkrem uten parfyme (80kr) eller A creme (160kr). I følge apoteket så er det vist ikke så stor forskjell bortsett fra at den billigste har litt mindre vitamin A, men har i tillegg litt vitamin D.... Det har hjulpet på meg... Smør deg over hele kroppen... I tillegg sa jordmor at det er veldig tørt inne når det er kaldt ute, så har du ikke luftfukter så kan du koke vann på plata (i hvertfall 20 min), dusje og passe på å lufte ut dampen av badet slik at det kommer rundt i leil/huset og bruke mindre tørketrommel og heller henge opp tøyet... Dessuten bør du helt slutte med tøymykner... (Hvertfall bare ta en halv t-skje), og bruke mindre vaskepulver.. Håper tipsene hjelper deg.... Lykke til!
Lone35 =0) Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 JEG KLØR! Spesielt etter dusjing. Har vurdert å kjøpe dusjsåpe og shampo uten parfyme. Har et håp om at det kan hjelpe. Synes det klør spesielt etter dusjing. _Det er jo til å bli gal av!! =0)
9nah Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 jeg klødde sinnsykt på ryggen i flere uker. har gitt seg nå heldigvis. men huden der var av en eller annen grunn kjempetørr, så var nok derfor. men til askepott over her; tror ikke gravide skal bruke A-vitamin krem....?? mener jeg ble advart mot det av en hudpleier? ikke sikker altså, men bare ikke stol på apotekansatte. de kan ofte ikke nok. jeg fikk beskjed om å ta en spesiell sterk c-vitamin (750 mg per pille) og å ta 3-4 om dagen i et par dager for å få bukt med problemet at jeg blør så fælt i munnen og nesen etter at jeg ble gravid, og jeg kontaktet etterpå legen min da jeg så det sto at gravide bør rådføre seg med lege, og hun sa at dette var aaaaltfor høye doser og at jeg til nød kan ta en halv en om dagen!!
Fire småtroll Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Jeg klør også som en gal, har ikke sovet mer enn 2timer i strekk på nesten 2mnd nå... Våkner og klør, klør, KLØR!!!! Må opp og dusje i kaldt vann, og rusler rundt i huset halve natta. Jeg får et elveblestlignende utslett på hele kroppen og det klør som besatt under føttene og inni hendene. Jeg har fått konstantert kraftig svangerskapskløe da, og følges opp med jevnlige blodprøver, for det kan gi nedsatt leverfunksjon og gallesyre i blodet. Det er direkte farlig for babyen, og blir det for ille må de hente den ut selv om det er prematurt.. Vil ikke skremme noen, men hvis dere klør veldig må dere nevne det til lege/jordmor så de får tatt den blodprøven, for blir leverfunksjonen for dårlig hos mor, kan babyen dø i magen! Bortsett fra at jeg er helt utslitt av søvnmangel føler jeg meg ganske trygg da, jeg blir godt fulgt opp.. Et lite tips, hvitvask kan hjelpe, kjøp på apoteket.
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har også slitt med krafteig kløe og utslett et par ukers tid nå. Var hos legen for 2 uker siden pga dette og han anbefalte meg å droppe den vandlige såpen i dusjen, bruke type asan såpe på kroppen. Og i tillegg bruke godt med fuktighetskrem.. Og dette funker bra på meg! Han tok også blodprøver av meg for å avkrefte svangerskapskløe, har fått svar på prøvene og de har ikke funnet noe.. Så da er det rett og slett fordi at huden min har blitt for tør..
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 dette kalles svangerskapskløe,og det er helt jævlig.. jeg hadde det når jeg gikk gravid...det blir værst hvis man dusjer i for varmt vann...prøv å kjøl ned kroppen litt...da hjelper det...gjorde det til meg hverfall..hører ikke til her men..må kikke litt... lykke til alle sammen!!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 jeg har også svangerskapskløe... veeeeeldig slitsomt!!!! noen gangere føles det som om at jeg blir varm og det klør og stikker. jeg har fått beskjed av legen om å smøre meg med fete parfymefrie kremer. og bruke en klut med kaldt vann å stryke over der det klør.. å klø tilbake er det værste man kan gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå