Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Er i uke 21 men kan ikke si jeg kjenner særlig spark fra babyen..
endaeintrønder Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Igår!!!!!Er gravid med nr 2,men først igår kjente jeg såvidt små dytt,er helt sikker på at det ikke er noe annet enn lillemor som driver med litt trim:) Er i uke 20 nå
zzzzz-frøken Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har akkurat gått inn i min 20. uke (19+2 i dag) og kjenner ingenting/ikke noe særlig. Er litt usikker på hva jeg egentlig kjenner; om det er babybevegelser eller noe tarmgreier. Det jeg imidlertid vet etter UL på mandag, er at jeg har foranlaiggende morkake. Dette legger bokstavelig talt en demper på bevegelsene, eller rettere skrevet; lillemann kan sparke som bare rakkern uten at jeg kjenner noe særlig. Kanskje du også har foranliggende morkake? Ikke noe farlig det altså, bare at man vil kjenne bevegelser noe senere, kanskje ikke før i uke 22-24. Er du veldig bekymret, ville jeg kontaktet lege/jordmor
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Jeg var på UL for 2uker siden hadde ikke jordmoren da sagt om jeg hadde foranliggende morkake?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 I uke 15, men den siste uka har vesla tatt helt av..
SuperGlad Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 kjente forrige gang i uke 14 , men turte ikke tro at det virkelig var snuppa.
zzzzz-frøken Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Jo det skulle jeg tro.Da jeg var 18+3 var jeg hos jordmor og sa at jeg ikke hadde kjent noe enda. Da sa hun at det var veldig vanlig å ikke kjenne noe før uke 22/23 for førstegangsfødende. Når man leser her inne, kan man få inntrykk av at det "normale" er å kjenne liv i 13-16. Sikkert mange som gjør det, men det er altså ikke representativt og heller ikke det mest vanlige. Men som sagt; kontakt lege eller jordmor hvis du er veldig bekymret:)
VinterSol+2 Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 JM fortalte ikke meg hvor morkaka lå før jeg spurte selv, altså.
HanseMo Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Jeg kjente pjokken i uke 14-15. Søte fiskehalebevegelser som bare ble sterkere og sterker jo lengre ut i svangerskapet jeg har kommet. Nå er jeg i uke 25 og han kan til tider være helt sykt sprellsom! Har det tydelig moro der inne og han har blitt mye sterkere. Det tar vel ikke så lang tid før jeg ser sparkene utenpå magen! Skal vel bli en pjokk vi må holde et godt øye til etterhvert, kan tyde på at han kan bli en smule aktiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå