Gå til innhold

Forkjølet baby, noen som har gode råd?


Beibi82

Anbefalte innlegg

Hun hoster litt, et tett i nesa (men ikke snørrete, så får ikke benyttet nesesuger) og litt småslapp. Strever litt mer med å få i hu maten, men når hun først er våken er hun blid som ei sol.

 

Hørt at det skal hjelpe å heve hodeenden av sengen, og at mm i nesa kan løsne opp.. Noen som har noen andre tips? (er vel ikke alene om detta nå om dagen reiner jeg med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille jenta har har nettop vært igjennom en forkjølelse med samme symptomer som Ingrid.

Jeg brukte mm, men også saltvanns dråper som fungerte litt bedre.

Ellers var det bare å ligge med hodet høyt om natten.

Hadde også vanlige nesedråper som hun fikk om kvelden hvis hun var ekstra tett da, men prøvde å ikke bruke de så mye.

 

Ikke så mange nye tips, men..

 

God bedring til jenta di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =) Saltvannsspray skal hun få ja.. Var tulla di forkjølet lenge? har pågått i rundt 3 dager her, håper det går over fort! Blir litt engstelig av den surklinga... vanskelig å hjelpe den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er engstelig, ikke moro når de er sånn og spesielt siden de er så små..

Jenta mi var forkjølet i nesten to uker, hun er fortsatt litt tett i nesa men mye bedre, så det sitter i ganske lenge.

Jeg brukte saltvanns dråper, syns sprayen virker litt voldsom på de små nesene, men det gjør du som du vil :)

Har du forresten vært hos legen med henne??

Jeg fikk beskjed om at en lege burde lytte når jenta mi var værst, bare for å sjekke at det ikke setter seg i lungene etc.

Jeg var på legevakten to ganger.. Mulig jeg er litt "hysterisk", men bedre å få en ordentlig sjekk selv om det "bare" er vanlig forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikkje aleina om det nei:-) Carina har hoster i ei uke nå. Er surklete og tett i nesa. Gir ho efedrin (litt) Som vi fikk på legevakta forrige torsdag, rhinox nesedråper og saltvann for å holde alt åpent. Ellers er det ikkje annet å gjøre enn å la det gå sin gang:-) Men ja,man blir litt engstelige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm hjalp snuppa mi når hun var tett i nesa. drypp litt fra en te-skje. etter en liten stund fikk hun noen gode nyser og snottet kom ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...