Gå til innhold

Hadde dere vurdert slankeoperasjon hvis...............

Anbefalte innlegg

dere har prøvd uttallige kurer og tabletter for å gå ned i vekt, i tillegg sliter med søvnapne (pustestopp om natten mens man sover, har den i alvorlig grad, må legge til det) er 178 høy og 114 kg og bmi på 36

sliter med å få til å bruke pustemaskinen min for det er så ubehagelig og river den til stadighet av meg om natten og våkner ikke av det, dette går også ut over at jeg sliter med husken og er konstant trøtt og uopplagt og tåler lite av barna mine før jeg evt blir sint el tålmodigheten tar slutt og kan ikke kjøre lange avstander i bil før jeg sovner, derfor kjører jeg ikke mer enn her i nærområde, for er redd for å sovne ved rattet ( dette med søvnapne har maaaange bivirkninger, og dette var noen av dem)

og en vektreduksjon kan absolutt hjelpe på denne søvnapnen, tviler vel på at jeg kan bli kvitt den helt men den kan bli myyye bedre ved en vektreduksjon

vil veldig gjerne ha synspunkter på dette takk:-)

klem

Fortsetter under...

Har du snakket med legen din om dette? Jeg er 176 cm høy og har vært 113 kilo. Det er jo helt klart overvekt, men er det en slik overvekt at en kan få operasjon? Du har jo flere ting i tillegg her som spiller inn i situasjonen. Husk at en kan få utrolig mange bivirkninger som følge av en slankeoperasjon også. Veldig mange mister hår, må ta vitamininjeksjoner, huden blir slapp og musklene svinner. Men for all del: ta opp dette med legen din, du skal jo fungere i hverdagen også. Hadde dette vært alternativet mitt, tror jeg operasjon hadde blitt et valg. Har du prøvd reseptbelagte slanketabletter da?

Hei 2barns mor

vekten i seg selv er ikke grunn nok, for å få operasjon må man bha en bmi på over 40 el en bmi på 35 med tillegssykdom f.eks høyt blodtrykk.

min lege var usikker på om søvnapne kvalifiserte til operasjon, men planen er at jeg skal tilbake til legen min 15 mars som skulle undersøke mer ang dette og hun var ikke direkte negativ til operasjon, men har tenkt å prøve reductil tabletter først, har prøvd xenical tidligere, men dårlig erfaring med magevondt da, og en slankeoperasjon så er det jo flere års ventetid på så jeg tenkte litt at det gikk ann å søke og hvis jeg ikke vil el får til på andre måter og slanke meg så kan jeg jo trekke meg når som helst fra operasjonen, men da er jeg iallfall i listene hvis alt skulle gå skjeis, som så mange ganger før desverre..............

• 1 måned senere...

Hei.

Jeg har gjennomgått en slik operasjon for noen år siden, har gått ned mange kilo og egentlig skulle jeg vært overlykkelig, men det er en enorm påkjenning for både kropp og sjel å få utført en så stor operasjon.

jeg har slitt veldig etter op med ganske mange og alvorlige bivirkninger, men detter gikk over etter 8 uker med sondeernæring via nesesonde.de mindre farlige men ganske slitsomme bivirkningene er : jeg mistet masse hår, kastet opp og hadde diare daglig i 3 år etter op, har enormt mye "løs" hud, jeg sliter også med sammenvoksninger i mage og tarm systemet pga arrvev, det er deilig kan du tro nå som jeg endelig har blitt gravid og barnet trenger plass....

Nei jeg synes du skal tenke deg om både to og tre ganger før du bestemmer deg for å la deg bli operert.

Søvnapnen din er utvilsomt slitsomt og til tider sikkert nesten uutholdelig, men hva om du ikke blir kvitt den og må slite med alt dette andre i tillegg?.

Jeg sier ikke at alle får disse bivirkningene som jeg har men jeg kjenner noen opererte og vi sliter med nesten de samme tingene alle mann.

En liten tankevekker....Jeg hadde ikke gjort det hadde jeg visst hvordan helsen min kom til å bli, og hvor "ille " det egentlig var med tanke på alt som kom i tillegg.......

til slutt vil jeg ønske deg lykke til, husk at dette er en avgjørelse for resten av ditt liv.......

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...