1 høne i haneflokken-født Skrevet 15. februar 2007 #1 Del Skrevet 15. februar 2007 dere har prøvd uttallige kurer og tabletter for å gå ned i vekt, i tillegg sliter med søvnapne (pustestopp om natten mens man sover, har den i alvorlig grad, må legge til det) er 178 høy og 114 kg og bmi på 36 sliter med å få til å bruke pustemaskinen min for det er så ubehagelig og river den til stadighet av meg om natten og våkner ikke av det, dette går også ut over at jeg sliter med husken og er konstant trøtt og uopplagt og tåler lite av barna mine før jeg evt blir sint el tålmodigheten tar slutt og kan ikke kjøre lange avstander i bil før jeg sovner, derfor kjører jeg ikke mer enn her i nærområde, for er redd for å sovne ved rattet ( dette med søvnapne har maaaange bivirkninger, og dette var noen av dem) og en vektreduksjon kan absolutt hjelpe på denne søvnapnen, tviler vel på at jeg kan bli kvitt den helt men den kan bli myyye bedre ved en vektreduksjon vil veldig gjerne ha synspunkter på dette takk:-) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8239664-hadde-dere-vurdert-slankeoperasjon-hvis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 15. februar 2007 #2 Del Skrevet 15. februar 2007 HEI DU! Forstår godt at du er frustrert! Det er lett å tenke at bare man gjør sånn eller sånn, så løser problemet seg. Jeg ville overhode ikke vurdert slankeoperasjon i din situasjon. Kutt ut alt som heter kurer og piller! Jeg har meldt meg inn i vg´s vektklubb og det kan anbefales på det sterkeste. I tillegg ligger kjernen til mye av overvektproblemet i hodet ditt. Du vet jo hvordan du egentlig bør leve, så det er ikke der det ligger. Du må rett og slett få hjelp eller hjelp til selvhjelp til varig vektreduksjon, og hovedkampen må du ta selv. Du må virkelig ville forandre livsstilen din. Vil du det? Jeg anbefaler deg å melde deg inn i vektklubben (koster 598,- for et år). Vi kan gjerne holde kontakten her inne eller på mail og backe hverandre opp. Og så anbefaler jeg boka "Ned i vekt med kognitiv atferdsterapi" av Lisbeth Stahre, den vil få deg til å endre tankemønster, forstå hvorfor du spiser som du gjør og få deg på rett vei. Det er en selvhjelpsbok med vekt på det psykiske, på selvfølelse, tanker, tolkninger og spising som en følge av å skulle døyve noe ubehagelig og lignende. Jeg holder på å lese den nå og synes den har hjulpet meg masse allerede! Det er klart du klarer dette! Du trenger ingen slankeoperasjon, det bare skyver det egentlige problemet ditt i skyggen. Og du er virkelig ikke sååå stor. Skjønner jo at søvnapne er plagsomt og alvorlig, men trening og sunt kosthold vil ta bort plagene dine på en sunnere og bedre måte enn operasjon. Og vi kan gjerne kjempe sammen! Hvor bor du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8239664-hadde-dere-vurdert-slankeoperasjon-hvis/#findComment-8241640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anja Annonym Skrevet 15. februar 2007 #3 Del Skrevet 15. februar 2007 ........søvnapner; Har du ikke blitt snorkeoperert? I tilfelle nei, så bestill deg time i dag. Er en bagatell av en minioperasjon. Og, det letter situasjonen betraktelig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8239664-hadde-dere-vurdert-slankeoperasjon-hvis/#findComment-8243664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå