Gå til innhold

November: Dere som bare ammer....


2nj♥

Anbefalte innlegg

har dere prøvd flaske for å se om babyen tar det? Evt prøver dere jevnlig slik at h*n holder det ved like og ikke risikerer nekt når du evt skal ut alene en tur?

 

Vi har prøvd en gang, men det er lenge siden.....-og det gikk bra. Men bør kanskje prøve en gang i blant slik at vi vet at han godtar flaske??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd å gi han flaske, og det gikk fint. Men det er lenge siden nå, så jeg må snart prøve igjen. For skal en tur ut i mars, så da må jeg være sikker på at han tar den..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han måtte ta flaske når han var 1 uke gammel, da jeg fikk blodpropp og gikk på medisin som jeg ikke kunne amme med..

 

Han tar også flaske innimellom nå, fordi jeg må til legen ganske ofte, og da må han få mat på flaske..

 

Bare det er mat, så er det samme for han om det er flaske eller pupp.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok flaske kjempefint de to første gangene vi prøvde. Så nektet han helt (prøvde avent og chicco). Men så prøvde vi igjen på mandag, nå med mamtutter i aventflasken, og da drakk han alt.

Vet ikke om det har med tuttene å gjøre, eller om han plutselig bestemte seg for at det var greit igjen. Vi har ikke prøvd såå veldig mange ganger. Men nå må vi prøve å vedlikeholde det, og skal gi han litt flaske igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammer vi mest, men hun får ofte tilbud om mm på flaske etter kveldsstellet. Ellers hvs vi er på kafe får hun også mm på flaske. Hun er vant med å sjonglere frem og tilbake emmom pupp og flaske siden hun var 5-6 uker tror jeg.. Mulig hun greier det så fint siden vi må bruke ammekjold da hun ikke har riktig sugeteknikk.. å spise av pupp med ammeskjold kan visstnok ligne på det å spise av flaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd med flaske i det hele tatt. Kan ikke gå ut uten henne uansett siden jeg er alene med henne og ikke har noen som kan passe henne. Så da er det ikke noen vits med flaske her. Har ikke hatt noen flaske i nærheten av de andre barna mine heller da jeg aldri har gått på byn eller noe sånt når barna har vært så liten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver med flaske innimellom, men ikke søren om han vil ta den:o(

Er litt dumt for jeg hadde så lyst å gå med bunad i dåpen, men ser ikke ut som det kommer til å skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd flaske en gang, men da var han bare 2 uker gammel, og da gikk det fint. Han suger ivrig på alt han får i munnen, så jeg tror det hadde gått bra hvis vi prøvde igjen nå. Har ikke stresset noe med det, eller har ikke hatt behov for det ennå. Det ordner seg sikkert når den tid kommer at vi må bruke flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...