Gå til innhold

November: Rutiner...


2nj♥

Anbefalte innlegg

Har dere fått faste rutiner på mat, søvn osv nå eller? Hvor mange lurer har babyen på dagen?

 

Her ser jeg nok et mønster, men det er langt ifra noe helt fast for det kan godt avvike med et par timer.... nemlig veldig varierende hvor lenge gutten sover per lur på dagtid, og når han våkner så er han uansett veldig sulten (tror han iallfall). :)

 

Men på kvelden har vi rutiner da, på legginga. Men natta er fortsatt veldig uforutsigbar ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen faste rutiner men et diffust mønster anes. Hun sovner ca to timer etter at hun står opp og gjerne etter litt mat da. Så er hun våken fra 2-4 timer og sover en lur igjen. Kjempesur på ettermiddag og tar seg en lur mellom 6 og 7. Prøver å gjøre bading og pysj mellom 7 og 8. Spiser flere ganger etter det og sovner engang mellom halv ni og halv ti. På natta våkner hun fra 2 til 4 ganger.. Masse mat innimellom alt dette jeg har skrevet om da. Så plutselig at det så ut som om hun bare fikk mat morgen og kveld :) i såfall ville det jo ikke vært så rart at hun var sur på ettermiddagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. rutine og rutine.. Prøver hvertfall..

 

Han våkner ca kl 8, ligger da i senga til 8.30.. står opp og får mat ca 9.30.. tar en lur rundt 10.30 på ca 30 min.. så spiser han igjen 11.30-12 tiden, for så å legges ut i vogna evt at vi går en tur.. Da våkner han alt fra 13.30-15.. så er det mat.. så en liten lur rundt kl 18.. så mat.. så leke litt og kose.. og så pysj og mat ca kl 20.. i seng kl 20.30.. sover da til 8.. så er vi igang igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig forskjellig her.. føler ikke det er så mye rutine nei.. soving og mat går som regel fint på dagen, men når kvelden kommer så sover hun enten for sent på kvelden eller så har hun våknet så tidlig at hun sovner på sofaen for tidlig. For nattesøvnen min er det best at hun sovner 22-23 tiden. For det er det første strekket hun sover på natten som er lengst. Og hvis hun sovner klokken 21 og jeg legger meg 23 så mister jeg en del sammenhengende timers søvn. Men hvis jeg legger meg 23 og hun sovnet 22.30 får jeg en halvtime for meg selv på kvelden og flere timer sammenhengende søvn på natten. Skulle gjerne kunnet lagt henne klokken 20.00, men da blir det til at hun våkner 00.30 og skal ha mat. Det blir bare en halvtimes soving på meg, og etter det er det mat hver tredje time igjen..

 

Å, hvor jeg missunner dere som har barn som sover leeeenge om gangen om natten.. men det skal sies at jeg har et fryktelig enkelt barn sånn ellers.. men det tar på å miste søvnen altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig diffust mønster anes her også :)

Han våkner mellom 9 og 11 på morgenen. Så er det morgenstell, det bruker jeg litt tid på, og han er superblid og fornøyd. Så pleier jeg å legge han under babygymmen. Han ligger da gjerne i ca. 30 min., spreller, skravler og koser seg :) Da blir han som regel trøtt og vil sove litt, det hender til og med han sovner under babygymmen og da legger jeg bare et teppe over han. Veldig variabelt hvor lenge han sover, alt fra 5 til 30 min.

Når han våkner vil han ha mat, og så "leker" vi og prater litt.

Ofte går vi en tur etterpå, og da sover han i vogna. Ellers er han stort sett våken, med litt smålurer resten av dagen.

Han er som regel mer sutrete på kvelden, nesten som om han holder seg våken på trass innimellom.

Han sovner nesten alltid når vi kjører bil.

På kvelden har han som regel en liten lur i 20-21 tiden (på kanskje 15 min.), og så holder han det gående frem til 23-24 og da er det natta, med ca. 3 måltider på variable tidspunkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...