Gå til innhold

Er det mulig? (langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting, så hvis noen hadde giddi å lest igjenom å svart meg så hadde jeg blitt kjempeglad=) Det er om terminene mine.

Det har seg sånn at jeg har veldig uregelmessig mens. Men hadde siste mens 22 mai 2006. Jeg testet positivt med clear blue 27 juni. Testet også positivt hos legen 29 juni. I følge babyverden skal da befruktningen ha skjedd ca. 5 juni. Dette får jeg til og stemme, med tanke på sex. (har ikke peil på når jeg har eggløsning).. Men da blei terminen min 28 feb.

Men når jeg kommer på ul så får jeg ny termin 18 mars. Da skal befruktningen ha skjedd ca. 23 juni.. Da veit jeg at vi ikke hadde sex, (husker vi feira st. aften, å jeg hadde såååå halsbrann!) Å hvis denne terminen er riktig, hvordan kan jeg da ha testet positivt bare 4 dager etter befruktning?? Trodde virkelig ikke det var mulig!

Jordmor og lege tror på 28 feb. Vi hørte hjertelyden i uke 13 (ut i fra terminen 28 feb.), men skal 18 mars steme må vi jo ha hørt den ganske så tidlig da.. Men sykehuset vil jo ikke høre da..! Babyen ligger over i vekst, så da kan jo 28 feb. stemme bra?

Veit at babyen kommer når den kommer, men det som bekymrer meg er jo at det er nesten 3 uker mellom, å jeg kan jo ikke gå 14 dager etter 18 mars! Tenker på morkakefunksjonen osv.

Starter de fleste fødsler av seg selv når babyen er klar? Håper jo det da! Eller er det flertallet som blir satt i gang?

Dette blei langt, men håper noen tar seg til til og svare! Flere som har mange uker mellom, å som har født på sin termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette er sånn som med meg omtrent:)

Bare jeg VET når befruktninga har skjedd, brukte eggløsningstester.

Det jordmor sa til meg er at selv om man har eggløsning osv, så kan befruktninga ta lang tid og egget med sædcellen kan til og med ligge litt i dvale før det utvikler seg. Derfor kan befruktninga ses senere ut.

De fleste fødsler starter heldigvis naturlig, men husk at om du blir bekymra i modten av mars og ingen ting skjer så dra på føden og be om UL osv....

Lykke til.

Skrevet

Jeg nevnte dette med dvale for min jordmor, å det hadde hu aldri hørt om før.. Hun trodde ikke et var mulig..

Men ja, befruktninga kan nok skje noe seinere, men hva da når jeg testet positivt så tidlig? Det som er så rart syns jeg..

Takk for svar=)

Skrevet

Hei. Jeg også har det litt som deg, men ble ikke satt så langt tilbake. Vi brukte pergotime (eggløsningstimulerende) og testet med el. tester så jeg vet også nøyaktig når vi hadde sex i forhold til eggløsning. Testet selv og hos legen. kom på første ktr. og da hadde jeg regnet ut at jeg hadde termin 27 mars. Legen min tok en tidlig ul (hun er spes/jordmor) så der banket det et lite hjerte og hun målte at jeg var da 6+2 med ny termin 25 mars. Kom på ul og jeg fikk beskjed om at terminen ble 4 april.

Har høye sf. mål (men ikke høye om jeg var en uke el to lenger på vei) Så jeg tror på min første termin. Legen skulle ikke ha sett hjerte banka så tidlig hvis det ikke hadde stemt.

Jeg kommer til å "pushe" på å bli satt i gang hvis jeg går mange dagene over , men tror hun kommer spontant av seg selv:)

Skrevet

Ja det er rart det der. Er fortsatt uenig i terminen min for jeg testet positivt 30.juni og min termin blir da i forhold til eggløsning og sånn 9.mars. Mens UL-termin sier 16.mars....hehe..tror den er litt feil.

Skal heldigvis ha planlagt ks denne gangen og det blir 5.mars. Så blir bedre sånn spør du meg. Håper bare du slipper å bli satt i gang, ble det sist og gikk ikke så bra. Men satser på at du følger din termin og føder i før UL-termin:)

Ellers, husk å ta en tur på føden om du blir usikker mot slutten.

Skrevet

Ja, jeg får gjøre det! Takk for svar begge to=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...