Gå til innhold

Tre eller fire hjul på vogna?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet det er litt tidlig å kjøpe vogn enda, men har nå startet å titte litt på de forskjellige modellene. Har i utgangspunktet ikke peiling, så må sjekke litt. Og da lurer jeg på om noen har noen erfaring med hvor mange hjul som er best? Vi bor i Oslo, så trenger en vogn som er lett å ha med inn på offentlig kommunikasjon osv. og som ikke tar for mye plass nede i oppgangen vår... Vil gjerne ha en vogn som er lett å styre. Pris er ikke viktig. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8238904-tre-eller-fire-hjul-p%C3%A5-vogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror 4 hjul i bunn og grunn er best. Jeg bodde i Oslo og hadde Simo vogn. Jeg kom greit inn og ut av butikker og busser. jeg vet at endel strevde litt i den store snømengden med 3.( det eneste er vel store fortaugskanter, det er kanskje lettere med 3 hjul. ) Kjøp for all del store hjul, uansett hva du ender opp med!!

Gjest Ut på tur

Egentlig burde jo de i butikkene kunne svare på mye skulle man jo kunne håpe på, hvertfall om du går i en Oslo butikk. Oppe i ullevoldsveien ligger de jo på rekke og rad, så man kan ta mange på kort tid ;)

Vi går for 4 hjul fordi vi hører det er mer stabilt når vi skal ut på trilletur uansett føre og "hvor som helst" og så er vi litt patrioter så vi håper Simo passer for oss(norsk). Den er på salg nå så vi skal ut å kikke til uka ;)

Hadde først en med fire hjul sist, den var helt grei den. En Teutoniavogn kjøpt på Fru Lyng, tror ikke de har den lenger nå.

Men etter 5-6 mnd. byttet vi til Teutonia Y2K, den var så bra!

Egentlig 4 hjul, men de to foran står helt inntil hverandre, så den må vel regnes som trehjuling. Hadde ikke bil den gangen, så var avhengig av offentlig transport. Var ikke noe problem å få den inn på buss, bane osv.

Kan egentlig tenke meg den igjen, men jeg vil egentlig prøve en ny vogn nå. :)

Hei og takk for fine svar.

Får vel rett og slett bare ta med meg mannen på en butikk og se på pris og hva som kjennes ut som riktig magefølelse en dag, så blir det sikkert bra uansett. Men fint å høre forskjellige synspunkt!

Takk.

Annonse

jeg hadde brio sin 4 hjuls vogn til mi første,men har gått over til tre hjuling nå senere.mye greiere,å lettere å trille.er så stress å stort med 4 hjul synes jeg.nå kan jeg og bare trille med en hånd.venter mitt andre barn i slutten av august,å skal gå for tre hjult kombi fra begynnelsen.

Jeg venter nå mitt 3. barn og kommer til å bruke Y2K vognen (Teutonia) som vi kjøpte til første barnet. Jeg har vært utrolig fornøyd fordi den er god og lett å trille (veier ca. 11 kg) og den er god å bruke i byen og trille i snø. Tror 3-hjulinger (eller type Y2K med 2 hjul tett sammen foran) er å foretrekke fremfor 4-hjulinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...