Gå til innhold

Sex.... Når HAN ikke vil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 uker på vei, og nå har vi ikke hatt sex på mange, mange uker. Han sier at han ikke klarer med ungen inni der, at det er nesten som om hun ser på... Jeg forstår det ikke helt, men respekterer det selvfølgelig.

Min sexlyst er også nedsatt under graviditeten, så det er ikke det som er det store problemet... Mere det at jeg trenger nærheten og bekreftelsen på at han tenner på meg. Blir jo liksom bare større og større her, så det er en litt dårlig kombinasjon for selvfølelsen...

Er det bare vi som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg tror flere har det på samme måten. Ei venninne hadde ikke sex før lenge etter fødselen, for han ville ikke.... (Og hun holdt på å tørne.. hihi)

Selv har vi sex, men det går flere uker mellom hver gang. Virker som om han og har nedsatt lyst slik som meg. Men har er enda flinkere enn før til å gi komplimenter og kjærtegn :)

Skrevet

Hei snuppa! =o)

Vet du, dette er helt normalt...

Kan fortelle deg da jeg gikk gravid med forrige mann så hadde vi 4-6 ganger etter at vi fant ut at jeg var gravid (var da litt over 3mnd). Jeg mått jo spørre han hvorfor han ikke ville ha sex med meg lenger og da fikk jeg som svar: at det var ekkelt... Han var bl.a redd for å skadde fosteret og at den kunne se...hehehe... Morsomme disse mennene våre..hehe

Så ingen grunn til å være redd for at han ikke tenner på deg... Noen menn går i på en måte inn i en slags dvale når kjæresten er gravid...

Så absolutt ikke noe bekymre seg for...Mne forstår veldig godt at du er litt begymret, for jeg hadde det på samme måte...

Du kan jo si til han at du vil gjerne ha en ekstra kos om kvelden sånn at du føler det mer vel...

Klem

Skrevet

Synes ærlig talt det høres litt rart ut, jeg.... Hvis du har fortalt ham faktaene om at det ikke er noe farlig for fosteret å ha sex, tror jeg han bare bruker det som en unnskyldning... sorry...

Skrevet

Alle er forskjellige - menn som kvinner. Noen menn vil fortsatt (selv om de er blitt fortalt at det ikke skader fosteret) vaere litt nervoese for aa ha sex i denne perioden. Noen ser sin gravide kone/partner som 'mor' og har i en periode vanskeligheter med aa forene dette med sex partner. Noen menn mister den samme tenningen fordi det er vanskelig aa bli vant med forandringene i kroppen til sin kone/partner - og tusen andre ting som kmmer til aa vaere forskjellig fra mann til mann. Jeg tror det beste tipset er aa lytte til hverandre og stoette hverandre i alle de rare og nye tankene og foelelsene som kommer som kastet paa i denne perioden.

Skrevet

Jeg og sambo har det på samme måte... vi føler det er lit perverst..med tanken på at beibisen er inne i magen... Men vi har alternativ sex vi da...( oralsex) funker det og, orgasme er orgasme :P

Skrevet

Vi har ikke samleie så ofte vi heller, men det går jo ann å krype inntil og kose likevel... Og driftene er der fremdeles de, og etter mange år sammen veit vi jo hvilken knapper vi skal trykke på om lysten skulle være der. Og det er jo flere måter å få orgasme på enn å "stange" babyen i hodet (som flere menn ser for deg at de gjør).

Det er viktig å ikke slutte å kose og klemme hverandre ihvertfall! Det største problemet her er vel heller at det er umulig for meg å holde meg våken om kvelden og gjerne går å legger meg halv ti, litt tidlig for mannen det, selv om han kommer og holder meg med selskap av og til.

Skrevet

Noen menn blir "sympatigravide" , med vektøkning, humørsvigninger... så hvorfor skulle ikke de også bli preget av det på sex-fronten?

Skrevet

Tusen takk for gode svar! kanskje jeg skal ta ansvar for å få igang den "alternative" sexen... Tror kanskje han vegrer seg for å ta innitiativ til det også. Han tror vel at jeg forventer at det skal ende opp som samleie (noe det jo som oftest gjør ellers...) Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...