Gå til innhold

Har dere med termin i oktober vært hos legen enda?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke time før i midten av mars.. er litt kjedelig for du føler at "opplegget" blir satt skikkelig i gang når du har vært hos legen, søke på sykehus,få ul time osv.. Skal på privat gynekolog time hos ei som bruker innvendig ultralyd men er litt usikker på når jeg skal dra.. prøver å drøye den litt for da ser jeg jo mer.. samtidig som jeg har så lyst til å dra nå:)

Har termin 4 oktober!

Fortsetter under...

Hei! Jeg skal ikke til legen før 14. mars jeg heller. Kunne komme uka før men da var jeg bortreist. Men, jeg er jo frisk og alle symptomer er veldig normale. Jeg fikk beskjed om å begynne på folatsyre og omega3 med en gang, ellers så skulle jeg bare ta det med ro til legetimen..

Har ikkje vore hos lege, men så har eg heller ikkje termin før 20. oktober. Sist var eg på første kontroll i veke 8. Har ikkje ringt lege enno, dei vil vel ikkje ha meg inn på nokre veker uansett.

Ved forrige svangerskap ringte eg legen med det same eg fekk positiv test, no er eg litt rolegare for å seie det sånn.

Enig, har også lyst å "sette i gang opplegget", men legen min sa de pleide vente til 10.uke, så da gjør jeg det. Og jeg tror det er vanlig, så sant alt går greit:)

Forresten, må man ta med urinprøve på den første kontrollen? Noen som vet?

Annonse

var hos legen min forrige uke, da var jeg 5+3. hadde gu og sjekket livmoren og tok disse teite blodprøvene. og skal inn i igjen i uke 10, da er jeg 9+4.

ja urinprøve skal taes med til alle kontroll timer hos lege, ikke bare første.

Jeg har termin 3oktober og har alt vært mye til lege. Men det er pga min tidligere historie.....

Her er det vanlig med den første kontrollen i uke 8-9.

Så jeg skal ha min første "skikkelige" kontroll neste fredag. Da er jeg i uke 9. Spennende.

Legen min ville ikke ha meg inn før uke 11. Har termin 6. okt og er i dag 7+0. Dette er min første graviditet og vi har prøvd i laaaang tid. Bestemte meg derfor i dag for å ta en tidlig UL. Jobber på Volvat, og heldigvis hadde vi ledig time i dag ;-) Fikk se hjerteslag og konstatert at alt er i skjønneste orden! Det var veldig betryggende!!

Annonse

Jeg var på første time på tirsdag. Er i uke 7 (tror jeg da, litt usikkert) Jeg skal ikke på time igjen før i uke 18. Synes det er forferdelig lenge å vente! Da har jeg jo vært på ultralyd allerede og sikkert fått stoor mage.. Heldigvis skal jeg få tidlig ultralyd for å bestemme termin siden det er så usikkert når den er... er en eller annen plass mellom 5 og 10 uker nå, men tror selv at jeg er i uke 7. :) Jeg gleder meg masse til ultralyd! Det blir spennende det! :D

Jeg fikk time når jeg er 7 uker på vei, er bare 4 nå. Tror jeg fikk så tidlig time fordi jeg har lavt stoffskifte, da må man følges litt ekstra godt med. Gleder meg litt til å være ferdig med timen. Nå er det jo bare jeg selv som har erklært meg gravid, liksom. Stoler mer på at jeg faktisk ER gravid når en lege har erklært det samme ;)

Hei *Heidi*. :)

Jeg har termin ca 6 - 8 oktober (trodde jeg hadde 4. oktober jeg også, men datoen ble flyttet noen dager utfra tidlig ul). Jeg var hos lege allerede i uke 5 hvor jeg fikk bekreftet graviditeten, på grunn av smerter og bløding var jeg hos lege igjen da jeg var 6+5 uker og var på ul da jeg var 6 + 6 uker på vei. Har ny legetime om halvannen uke, da er jeg 8+5 uker på vei. Syns det var velidg sent å få time i midten av mars når du har termin 4. oktober! Vil jo gjerne vite at alt står bra til! Dersom du ønsker time tidligere ville jeg bedt om det. Jeg har vert heldig å fått time kort tid etter at jeg har ønsket det og skulle ikke skjønne at det skulle være noe problem for andre også. Lykke til!

Skulle kanskje nevne at jeg mistet under forje svangerskap og det kan være noe av grunnen til at jeg har fått komme til hos lege når jeg selv har ønsket det. Men dersom man er bekymret har man uansett rett på å komme til!

Ikke før 12. mars. Synes det var fryktelig lenge å vente til uke 11. Har termin 10. Men det er vel det at jeg er litt utålmodig. Og syntes det er igang når man har vært hos legen. Jeg måtte etter at jeg bestilte timen, ta en test til. Blemhelt snål, kansje jeg bare innbiller meg dette. Men det var sy tydelig pluss alle symtomene da. Og ikke minst, slippe mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...