RompeRock Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Var på UL tirsdag, på termindato, for å estimere babyens størrelse. Der fant de ut at det var lite fostervann igjen. Fikk belte rundt magen som registrerte CTG, og etter å ha sett på den sa lege og jordmor at vi skulle komme inn på føden i dag tidlig klokka 8, for å registrere CTG og for å bli satt i gang. For det var absolutt ikke aktuelt å la meg gå særlig lenge på overtid; maks til mandag. Så da troppa vi opp på føden i dag, rimelig skjelvne både pappa'n og jeg. Registrerte CTG; hjertelyden så bra ut. Fikk beskjed om å vente på gynekolog, som skulle sjekke modenhet. Gynekologen kom og sa at hun ikke hadde funnet UL fra tirsdag registrert på data. Så vi måtte ned på UL igjen. Ok, ned på UL. Vente der. Så fikk vi komme inn til ei som sjekka fostervannet, og blodgjennomstrømmingen i navlestrengen. Hun sa det var lite fostervann, men at blodgjennomstrømmingen så grei ut. Så derfor var det ingen grunn til å sette i gang likevel. Men: Vi måtte fra nå av komme til kontroll annenhver dag. Ingen beskjed om at mandag var maks tid det ville gå før igangsetting. Ehh, ok. Åhh, litt frustrert nå! Vet jo, og er enig i, at det beste er at fødselen kommer i gang naturlig; men hvorfor i f... si en ting en dag og noe helt annet to dager senere? Dette er vår første, og vi er jo derfor rimelig spente på fødselen, og på hele greia. Jeg var seriøst på tuppa i hele går. Møkkasykehus, som leker med følelsene til en gravid emosjonell førstegangsfødende!! Dessuten stoler jeg ikke lenger på at de har oversikt over hvordan babyen har det, og over hva som er best for den. Puh, sorry assa, måtte bare få blåst ut her. Hilsen en frustrert
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Ikke greit å forberede seg, for så å få helt andre beskjeder!!! Veldig kjedelig! Skjønner frustrasjonen din!! Lykke til videre!
mayaya Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 æsj, så kjipt da...! det er skikkelig kjedelig når man får sånne forskjellige beskjeder altså... Men jeg skal krysse fingrene fr det og håpe at nurket kommer snart :-)
RompeRock Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2007 Takk takk. Synes bare litt synd på meg selv nå. Så nå har jeg kjøpt berlinerboller; som skal fortæres med verdens beste samvittighet! Ren trøstespising ;o)
mamma til yalisa Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Skjønner godt frustrasjonen din. Ikke nok med at du nå var forberedt på å bli satt igang, men samtidig må gå og bekymre deg om babyen har det bra. Tror nok jeg hadde blitt passe sur selv da ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå