VirreVirre Skrevet 15. februar 2007 #1 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei, jeg har liksom slått fra meg at jeg har pcos fordi jeg har regelmessig syklus og EL. Jeg er også slank. Men jeg har uren hud, og en del hårvekst (ikke i ansiktet og sånn, men mye der jeg har hår.) Gyn har ikke oppdaget pcos, men har lest om flere som har fått konstatert det senere. Greia mi er den at jeg akkurat har hatt et avbrutt prøverørsforsøk, hvor jeg utviklet alt for mange mange og små follikler. Kan det bety pcos, eller hadde jeg fått beskjed om det hvis de trodde at jeg hadde det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8238161-kan-man-ha-pcos-men-samtidig-ha-regelmessig-syklus-med-el/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
A+A <3 Skrevet 16. februar 2007 #2 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har alltid hatt regelmessig syklus, trodde derfor ikke jeg hadde pcos. Men oppdaget det på ul hos gyn. Fikk beskjed om at det er kun ved ul dette blir diagnostisert. Så hvis gyn ikke oppdaget det, har du det kanskje ikke? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8238161-kan-man-ha-pcos-men-samtidig-ha-regelmessig-syklus-med-el/#findComment-8259474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 18. februar 2007 #3 Del Skrevet 18. februar 2007 Ja, det kan man. Jeg har regelmessig og ikke for lang syklus, 30 dagers man kan stille klokken etter, jeg har EL og jeg har et barn. Jeg blir veldig lett (muligens altfor lett) befruktet, men har hatt noen tidlige spontanaborter (som visstnok ikke har noe med pcos aa gjoere, sier alle leger jeg har snakket med siste 6 aar). Jeg er lett overvektig og har en hormonforstyrrelsefoelelse, om du skjoenner hva jeg mener, og dette til tross for at jeg lever sunt og er sterk fysisk og myk og spiser sunt, om du skjoenner. Slank paa innsiden og lettere overvektig paa utsiden, som jeg pleier aa si, hehe... Det skal vaere en smal sak aa se dette paa UL, og ikke alle faar fertilitetsproblemer av pcos, det er det altfor lite fokus paa her inne. Synes det er noe vel problemfokusert noen ganger jeg da. Ta en ul og be spesifikt om aa faa sjekket ut pcos og faa en skikkelig samtale med gyn, det er ofte verdt de 700,- man betaler for aa gjoere det paa privatsykehus dersom det er koe i det offentlige system. Vel prioriterte penger, spoer du meg. Jeg gaar alltid til det offentlige, men til privat naar det er noe som dette, da man rett og slett faar mer tid hos gyn og de har mer en innstilling til at jeg er "kunde" og setter av tid til aa prate og hoere paa mine vurderinger ogsaa. Men det var min erfaring da... Lykke til! =o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8238161-kan-man-ha-pcos-men-samtidig-ha-regelmessig-syklus-med-el/#findComment-8278272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå