ninen Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Noen som vet hvor lenge før ultralyden som er ca uke 18 man får innkalling? Det kommer vel innkalling i posten? Jeg har ferie når jeg er 19 uker på vei så jeg håper jeg får innkalling i god tid i tilfelle jeg må bytte time. Er det jordmor som foretar denne? takknemlig for svar!
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 lege eller jordmor sender inn den ene delen av helsekortet ditt, så får du time i posten innen en mnd. hvis du er langt påvei så får du brevet raskere enn ett par uker. hvis de ikke har sendt det inn så kontakt lege eller jordmor å be de gjøre det, hvis de har sendt inn så kan du kontakte det stedet som du skal på ul til (det får du vite av den som sendte det inn) og høre med de om når du har fått time....
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg fikk aldri innkallinga i posten, så jeg ringte nedover og prata med de.. Da fikk jeg timen, sto oppført der, men ikke fått innkalling
trebarnsmammaen Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Hei! Hvis det tar litt tid før du får innkalling, ville jeg sjekket det opp med sykehuset direkte. Jeg levde lenge i god tro om at alt var i orden, men da jeg ringte til sykehuset, hadde de ingen papirer på meg; legen hadde glemt å sende inn helsekortet mitt... Heldigvis fikk jeg likevel time til UL i riktig uke, men er veldig usikker på om jeg får fødeplass der... Så stå på krava!! Mas heller litt før enn litt for sent!
ninen Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2007 Takk for svar alle sammen!! Jeg tror legen sendte inn helsekortet da jeg var på 1 gangskontroll. Var 12 uker da. Det er 2 uker siden nå. Jeg får smøre meg med tolmodighet et par uker til da og så ringe hvis jeg ikke hører noe... Blir spennende med ultralyd :-) Kjenner ikke noe liv så godt med en bekreftelse...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Jeg var på første kontroll i uke 12, og fikk innkalling 7 dager før ul som etter menstermin skulle være siste dagen i uke 19 for meg. Viste seg å være første dag i uke 20 da vi hadde vært på ul:) Men det er vel forskjell fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå