Gå til innhold

Symfysemålet - et plutselig hopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekymrer meg ikke for det, synes bare det er litt rart og lurte på om noen har en god forklaring på hvorfor det er sånn.

Har hele tiden ligget i den grønne sonen, men under streken på symfysemål. Følger kurven fint, men altså litt under streken. På siste kontroll derimot hadde det gjort et hopp og lå nå akkurat på streken. (Var faktisk to som målte og fikk samme resultat, så jeg antar at det er riktig.) Noen som vet hvorfor det plutselig kan ha gjort et hopp? (Er forresten 36+6 dersom det har noe å si)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, til meg gjorde det et hopp ved forrige måling også, men etter at vi ventet litt, la babien seg bedre til rette, og magen fikk "normale" mål..

Har mye å si hvordan babien ligger. Til meg struttet den med rumpa akkurat da.. :)

Hvis det er andre årsaker, kan det være økt fostervannsmengde.. -da skal de i såfall passe på..

Skrevet

De sa ikke noe om det da jeg kommenterte at det plutselig lå på streken, så jeg antar at det ikke er farlig. Hodet var så vidt festet (knapt festet kalte de det, hva nå enn det betyr), men h*n kan jo ha strukket seg akkurat da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...