Gå til innhold

dere som måtte slutte med amminga..


Mamman til Ask (12/06)

Anbefalte innlegg

pga lite melk... har dere født vanlig eller ble det ks?

 

lurer om jeg slet med melka pga stresset... ble haste-ks på meg til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har ikke jeg slutta helt- men har slitt med lite melk hele veien.... jeg fødte vanlig, men lillegutten min villeikke suge på puppen de første 2-3dagene- så ble han lagt i lys to ganger, og da ble det heller ikkeså mye amming som det skulle vært (fikk bare gi han mat hver 3 time)- så fikk jeg brystbetennelse som jeg ble innlagt i to dager for- så alt i alt er det vel det som har gjort at det er lite melk vil jeg tro ..??

tror godt man kan få lite melk av stress ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte vanlig. mistet melken pga mye stress... Han la veldig lite på seg i begynnelsen som gjorde at jeg ble stressa... Ble bare mindre og mindre melk. Til slutt ga jeg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to vanlige svangerskap og fødseler, men ikke produsert nok melk til noen av barna uten at jeg vet hvorfor. Har pco så jeg trur kanskje det kan ha en innvirkning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ks, og melka kommer minst 1 dag senere i gang enn ved vanlig fødsel. Det kan gjøre det trott og komme i gang.

Nå etter 10 uker har jeg egentlig gitt opp hele amminga, men det er som følge av flere sammensatte problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

 

Jeg føde vanlig. Grunnen til at jeg hadde lite melk er at jeg for 2 1/2 år siden tok en brystreduksjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte vanlig, men mistet masse blod pga stor revne innvendig, og pga det kommer melka sent igang fikk jeg høre. Dessuten ville han ikke ta puppen, eller når han tok den fikk han ikke riktig tak, så produksjonen ble ikke stimulert skikkelig. Pumpet meg på sykehuset men det kom ca to dråper. Fortsatte å pumpe hjemme da, og det kom mer etterhvert, men det har aldri vært nok til å dekke behovet hans. Da måtte jeg ha pumpet meg konstant tror jeg. Ble slitsomt med pumpingen og (stort sett mislykkede) ammeforsøk etterhvert, og nå har jeg så lite melk igjen, at det synger definitivt på siste verset... blir litt vemodig jeg, selv om han har fått mme helt siden vi var på sykehuset så har jeg forsøkt å gi han iallfall litt mm hver dag, får liksom dårlig samvittighet fordi jeg kanskje kunne prøvd hardere for å få det til, men sånn er det, man blir vel aldri fornøyd... Er jo så ammepress her i landet...skal ikke være lett nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...