JuliLinda Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Noen som vet, om når pappaen ikke kan ta ut sin permisjon, faller disse ukene da til mor, eller blir disse bare borte? Kan gruselig lite om dette:-) Og jeg jobber nå i et vikariat som avsluttes når jeg går ut i permisjon. Vil det da lønne seg for meg å ta 100 % permisjon?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Hei. Du vil ikke få disse uken i tillegg. Når det gjelder om du skal velge 100 eller 80 % så må du se på hva du har råd til. Dersom du har råd til å ta 80% lønn så får du lengere permisjon enn ved 100%. Den totale summen du får vil uansett være lik, det er bare lengden på permisjonen som variere samt summen pr mnd. Dersom du er alene mor kan det være at det finnes andre regler men dette kan kan jeg ikke noe om. Lykke til!
ennaH Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Sjekk NAV sine nettsider. Det finnes noen helt spesielle tilfeller da mor kan overta fars seks uker. Det er imidlertid svært strenge og objektive krav som må ligge til grunn, og ikke generelle ønsker om at paret/arbeidsgiver synes det er best sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå