Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Hei Er det noen her som har vært på omvisning på føden ? er det greit å få med seg det ? Jeg må nemlig bestille selv, hvis man ikke får så mye ut av det, tenkte jeg skulle la vær. Men hvis det er til nytte, vil jeg selvfølgelig gjerne bestilt meg en time :-)
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 jeg syns det var kjempe greit og få omvisning der. fikk også en prat med en av jordmødrene som jobber der.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Har ikke, tør ikke. er så lyttt der. Orker ikke høre skriking å se masse sånne sykehusgreier....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Hva går dem gjennom på en slik omvisning ? Er det masse papirer som skal fylles ut ? Hvor lang tid tar en slik omvisning ? Takknemlig for svar.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 hvor og når kan man gjøre dette? har lyst til å ha en omvisning selv:) men hvor er det man søker om det eventuelt?
gullungemamma'n til 3!! ;-) Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 kan få omvisning om man prater med føden på sykehuset eller noen jordmødre setter opp grupper selv. På st.olavs har de omvisning på mandager. Skal ringe dem i dag jeg tenkte jeg, og prøve og ordne avtale.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Jeg fikk iallefal nummeret skulle ringe, av jordmor.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 ok. jeg skal på a-hus så er det noen som vet hvordan man går frem for å få en omvisning?
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 når vi var der snakka jordmora som viste oss rundt om hva vi fikk av bind, engangstruser, klær til baby å sånn mens vi var på sykehuset. også viste hun oss fødestillinger osv. jeg måtte også bestille selv..
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Dersom du skal på svangerskapskurs får du en omvisning da. Ellers kan du sikkert ringe dit og spørre om det er mulig.
mayaya Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Det er kjempefint å ha vært der og sett, vi hadde masse igjen for det!! Fikk gå gjennom hele gangen i det, fra der vi går inn (og rutiner for å komme seg inn om natten - de fleste fødsler starter om natten, men ikke alle dører er åpne da...), hvor vi registrerer oss, hvor vi blir tatt med osv.. Så fikk vi en grundig gjenomgang av ei fødestue, alt om hva som er der inne og hvorfor, og hvilke tilbud vi har. Dette både i forhold til smertestillende, badekar, musikk, fasiliteter for far (sofa, pc) og alt mulig man muligens kunne tenke seg... Videre fikk vi se barsel. Pasienthotellet var det eneste vi ikke gikk gjennom. Den kvelden vi var der var det smekkfullt, de klarte så vidt å rydde ei fødestue så vi fikk se. Alikevel hørte vi ikke et knyst fra noe sted. Jeg var faktisk litt overrasket over det.. Så det er ikke noe å grue seg til!!! Jeg tror heller det hjelper litt, fordi alt det praktiske da er klart, og man har litt mindre å tenke på når man skal legges inn. Kanskje spesielt for pappa er det veldig greit å ha vært der, tror iallefall det blir han som får ansvar for å få meg trygt inn på det riktige stedet osv, og nå har han alt klart fra parkeringsplass til dusjen på føden :-)
*Mi tesorito* Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Var der for ett par dager siden, og synes det var veldig allright! Først satt vi og prata med jordmor og fikk mulighet til å spørre om alt vi lurte på av smått og stort. Jeg leverte også ønskebrevet mitt, så det ligger klart i journalen. Nå vet jeg litt mer hva jeg har i vente og det er egentlig ganske betryggende bare å vite hvordan det ser ut der, synes jeg! 2 av tre fødestuer var opptatt, men hørte ikke én lyd selv når vi stod utenfor døra, det overraska meg litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå