Gå til innhold

November: Klør babyene deres?


guttebebis 08.11

Anbefalte innlegg

Min klør og klør i hodet, huff.. Klorer seg opp. Smører han morgen og kveld, men hjelper ikke. Men han har fått eksem i ansiktet og, så lurer på om det har noen sammenheng med det.. Har fått noe allergi medisin mot det, men er litt skeptisk for å ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Småen min fikk litt utslett i ansiktet, vet ikke om det var eksem.. Har en datter som har atopisk eksem, så jeg er litt redd for at han kan få det også. Men jeg gikk å kjøpte en krem som heter Zona Sensetiv i en helse kost butikk, og den har hjelpt godt. Han har ikke noe i ansiktet nå, og han klør ikke. I begynnelsen smurte jeg han flere ganger for dagen, også om natten når han våknet for mat..

Jeg ville tatt å prøvd den, har fått veldig god omtale..

Lykke til..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje jeg skal prøve den og! Får sjekke helse kosten her.. :) Håper det går over snart. Han skal ta prikk test( er det det det heter?) til uka. Redd han er allergisk mot dyr, vi har nemlig katt. Så da må vi nok kvitte oss med ho, trist, men det er viktigere at babyen har det bra. For da er det kanskje ikke vanlig at de klør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende det ja, at han er allergisk mot katten og derfor han klør. Får håpe det for deres del, og at han ikke har fått eksem. For tror ikke det er vanlig at de klør, for min gutt gjør det ikke nå. Jeg smører han fortsatt med kremen flere ganger for dagen, for er så redd for at utslettet skal komme tilbake.. Var så fælt å se på når han klødde seg, så at det var skikkelig plagsomt..:o( Så jeg håper inderlig at den kremen kan være til hjelp for dere også.. Det er verdt ett forsøk..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper jeg også, men han har eksem i kinnene i tillegg. Så har blitt mye mildison i det siste. Hva smører du på eksemen til dattera di da? Huff ja, den kløinga er ille.. Vondt å se på.. Takk for gode råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ganske kraftig atopisk eksem, så her bruker vi Elocon. Den er veldig sterk. Har kjøpt en annen Zona til henne, som jeg håper skal virke på henne. Den er for de med litt kraftigere eksem. Hun har hatt eksem siden hun var spedbarn hun også, og nå er hun ti år, så håper på at vi kan slutte med kortisonen snart. Men regner med at det vil ta litt lenger tid før den kremen gjør underverker på henne.. Hun har det mest på hender og føtter nå, men når hun var baby, så var det i ansiktet hun hadde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff stakkars.. Det hørtes ikke mye behagelig ut. Håper sønnen din slipper unna det da. Jeg håper gutten min bare har fått spedbarnseksemet, for da forsvinner det vel etterhvert. Det er så mange bekymringer! Noe nytt hele tiden.. Men sånn er det vel å være mamma! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...