Gå til innhold

Hvor lenge etter fødselen blør vi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fødte for 15 dager siden, har sluttet og blø,men det kommer fremdeles noe gugg ut.. Fikk beskjed av jordmor at blødningen tar seg opp igjen etter ca 14 dager,når skorpen løsner fra livmoren ( man får ett sår etter der morkaka satt fast).Så venter bare på å begynne å blø igjen.Gleder meg til å bruke stringtruse igjen :-)

Annonse

Veldig individuelt, men opp til 6 uker er normalt. Jeg var heldig og sluttet å blø etter 14-15 dager, men de fleste blør vesentlig lenger enn det. Jeg hadde en del vonde etterrier den første uken etter fødsel, så det er nok litt derfor det sluttet så tidlig hos meg.

Vel, jeg fødte 10 dager over termin, så rakk i utgangspunktet -akkurat- fødeloftet!

Møtte opp der, og begynte fødselen der- men måtte overflyttes føden da blodtrykket mitt plutselig ble temmelig høyt! var 200/120...så de ville ned i sikkerhets skyld så jeg kunne få litt medisinsk assistanse om det ble nødvendig...

Jordmor fra fødeloftet fulgte meg ned da, og fikk komme opp igjen etterpå på familierom! Var en fin fødsel...

er snart 3 uker siden hos meg nå. siste 1-2 ukene er det rødt av og til men for det meste brunt og slimaktig, lukter spesielt, men jeg synes det lukter rart når jeg har mensen også. skal det være så lenge brunt?

Annonse

Så kjekt at du husket på meg....!

Jeg vil også på fødeloftet igjen neste gang...håper ikke det blir så altfor lenge til, savner faktisk litt å gå gravid allerede, he he...

Eneste jeg skulle ønske de fikk på fødeloftet er lystgass......fikk prøve det nede på føden, jeg hadde veldig god effekt av det. Lo og fjolla litt mellom riene, he he...

Ellers var familierom bare kos!!! Deilig å ha mannen tilstede hele tiden, og styre besøk, og alt mulig selv!

jeg og, rart med magen som er "borte" :-) Jeg var 4 netter der tilsammen jeg, fødte 2.natta og så måtte jeg være en natt ekstra pga at jeg sleit litt med amminga og småen hadde gulsott.

Jeg tenkte ikke engang på lystgass og epidural,var så omtåket der og da,hehe.

Men syntes det var kjempegodt med badekar og massasje da.Hadde kjempeflink jordmor også.Var nesten litt trist og dra hjem,alle der var så koselige.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...