Gå til innhold

Når dere sier vonde kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener dere da? At de er så vond at dere må liksom puste dere gjennom de, som svake rier? Eller bare at det kniper litt ekstra i ryggen? For sånn er mine kynnere, kjenner det jo mer og mer nå mot slutten, men de er langt fra vonde. Kjenner bare at det strammer godt fremme og bak, og at det er ubehagelig å bevege seg når de kommer.

Hvordan er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine kynnere sitter foran. De kan til tider være utrolig ubehagelige, spesielt nå jeg går i motbakke. Jeg må da stoppe opp og vente til den er over. Hele magen strammer seg, og det føles som om den skal eksplodere. Har hatt det slik siden uke 22.

Om det er som rier vet jeg ikke, for dette er min første;o)

Skrevet

Nei, rier er vanvittig vonde, ihvertfall de jeg har hatt... hehe

Jeg må også stoppe opp hvis jeg går når jeg får de, er skikkelig ubehagelig å bevege seg, men de gjør ikke direkte vondt. Har hatt kynnere siden uke 16 selv, men de var svakere da, om jeg kan si det sånn...

Skrevet

Har fått hørt at riene trenger ikke nødvendigvis å være så kjempevonde.

Det kan variere fra person til person.

Skrevet

jeg har alltid hatt onde kynner.. første gang jeg fikk kynner, så trodde jeg nesten det var noe galt siden de var så onde:| men i det siste har de bare blit verre!! er 7 dager til termin idag!!

Skrevet

Hei!

Smerte er vanskelig å sammenligne, for det er så forskjellig fra person til person. Sjøl gikk jeg og venta på at sammentrekningene skulle bli så vanvittig vonde som folk snakka om, før jeg skulle ringe sykehuset ("det er ikke rier hvis du klarer å snakke mens det står på" osv.). Men det ble liksom aldri så helt utrolig kjempevondt - så til slutt begynte vi å ta tida i mellom dem, sånn for sikkerhets skyld. Da var det bare 2-3 minutter mellom, og det var på tide å dra til sykehuset, kan du si...

Jeg tror det som var den største forskjellen på riene og kynnere for meg var at riene kjente jeg masse i ryggen også, ikke bare i magen. Men vet ikke om det er noe som gjelder for flere enn meg:-)

Skrevet

Tro meg - man bare vet når fødslen er igang!

Uansett om man er slik at man får super vondt eller mindre vondt så er det ikke tvivl ;o)

At det så kan gå veldig fort når man først er igang er en helt annen diskusjon.

Skrevet

For meg er noen av kynnerene så vonde at jeg liksom må puste meg gjennom dem.. Men sånn jeg husker riene så satt de mer i ryggen og lengre ned i magen. Så jeg har ikke vært bekymra for at det er fødselen som er i gang akkurat..

Men noen ganger, spesielt hvis jeg har gått lange turer og sånn, så får jeg utrolig vonde kynnere, ca. 2-3 min mellom hver.

Skrevet

Det hørtes veldig greit ut, men jeg VET i hvert fall ikke om fødselen er på gang (bortsett fra hvis vannet går). Syns kynnere og rier kjennes likt ut, og har blitt lurt noen ganger ja; både til å være sikker på at nå er det i gang..., og så er det ikke det; og også vært i gang uten å skjønne det. Ikke lett det der, syns jeg...

Skrevet

Har av og til kynnere der eg må stoppe opp evt ligge heilt stille til de er over (ca 1/2 min). Kan være vondt i lysken...

Men har bare hatt ordentlig vonde kynnere en natt... i uke 38. Jeg har aldri hatt rier, men innbiller meg d va ganske likt som d. Itillegg til hard mage, hadde jeg smerter i magen, ryggen, sidene og nedover i lårene... Måtte puste meg gjennom de. Men de kom ikke regelmessig, og gikk helt over etter noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...