endelig vår tur i mai :) Skrevet 15. februar 2007 #1 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei. Hvordan går det med deg? ? ser at dere har vist fått beskjed om litt mer enn hva vi fikk. Er det vanskeligere å nedregulere når du har pco? Grr.. den forbanna pco skal spille en rolle over alt. Synd med prøven til mannen din... Det der er aldri noe kjekt med de prøvene.Hadde nok hjulpet hvis dere var hjemme alene istedefor på et ukjent sted , men det ordner seg nok. Det er jo som sagt neppe første gang det har skjedd. Såg mannen min slet fælt på de to forrige testene. Eg har blitt skikkelig dårlig av tanke med den egguthentinga nå etter vi var der til forsamtale. Eg har levd i en liten boble og egentlig ikke trodd at det var noe store greier det der med egguthenting. Fatter egentlig ikke helt hva eg har tenkt. Uff! godt at mannen også må være med den dagen. Begynner på spray imorgen. Skal jobbe spreng skift på jobben i helga så gruer litt for det hele. Håper eg ikke blir dårlig av sprayen for eg er egentlig dårlig nok i utgangspunktet. Vel dette ble langt og hvis eg skal ha sjans på at du gidde lese alt bør eg sikkert gi meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fride08 Skrevet 15. februar 2007 #2 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei på du Joda, det går bedre nå. Det var bare en fryktelig lang dag med mye stress og info den dagen.. Fikk gråte ut når jeg kom hjem og mannen var veldig forståelsesfull. Sykepleier sa at det kunne være vanskeligere å bli ordentlig nedregulert når en har påvist pcos. Ringte sykehuset i går for å høre om jeg skulle på ul før jeg starter på sprøytene. Trodde de ville sjekke om jeg var nedregulert før jeg starter på neste trinn. Det gjorde de visst ikke! Jeg skulle bare fortsette. Selv syns jeg at det hørtes rart ut, men, men... Fikk også angst av egguttaket. En paracett og en morfintablett liksom.. Hva f er det?? Under mens har jeg ofte så vondt at hverken paracett eller paralgin forte ikke virker.. Tror nok ikke vi dør av det, men det blir nok ikke en behagelig opplevelse.. Tenk du er igang allerede i morgen! Men jeg kommer etter om en uke:) Har bestillt babyklister og skal til byen for å hente det i dag.. Tror spray bivirkningene er ganske like som pergo.. Det fikk jeg ganske kraftig, så jeg håper ikke det blir verre enn det. Vi må bare klare dette vennen, og det gjør vi!!! Hvor stor dose fikk du på sprøytene? Jeg skal ha 125ie i 10 dager.En ganske lav dose, men ville ikke gi mer fordi jeg allerede hadde mange eggposer. ca 10-11 i hver eggstokk. Den eneste fordelen med det er jo at det blir billigere:) Hvor mye betalte du for sprayen?? Ha en fin dag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8238050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
endelig vår tur i mai :) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 15. februar 2007 Godt å høre det går bedre med deg Det er godt at disse mennene våre holder ut. Det blir mye tårer og styr om dagene for tiden. Eg skal til ultralyd 16/3 og da har eg allerede gått på sprøyta i 10 dager. Måtte gå og sjekke hvor stor dosen min var eg har lavere dose en deg vist. 100ie i 5 dager og 125ie i 5 dager. For sprayen betalte eg vel ca 2250 kr. Det blir dyrt , men forhåpentligvis er det verd pengene. Ja du regner med å bli dårlig? uff! eg e redd for det eg og.. er ikke i form i utgangspunktet og med tanke på sprengskift i helga kunne eg tenkt meg en sykemelding skal eg være helt ærlig. Babyklister? hmm! hva er det for noe da? noe eg burde hatt kanskje? Hvis det er noen trøst så kan eg og du feire vel overstått egguttak sammen. har en boks med paralgin forte her hjemme vi kan kose oss med hehe! Gruer seriøst for de greiene der burde vel heller fått valium en en tablett smertestillende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8238579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fride08 Skrevet 15. februar 2007 #4 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei igjen vennen! Hmm..rart du fekk lavere dose enn meg.. Hadde kanskje mer eggposer du då? Tror ikke du kommer til å merke så veldig av bivirkningene i helgen.. Noen merker jo ingenting..Selv reagerer jeg på ALT, men satser på at du er en av de heldige:) Dette er babyklister: Babyklister" blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tedens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling får å styrke livmoren. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn. Noen dager før innsetting av egg: Det skal taes 10 dråper 3 ganger daglig inntil positiv test, evt lenger hvis det er fare for abort. 1 flaske burde (...) være nok Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann Rist flasken før bruk for å sørge for rett sammensetning av stoffene. Bruksanvisning: Berberis fruktus comp (populært kalt "babyklister") Innhold: Urtica urens D4/Berberis fructus D4 Historie: Legemidlet er blitt framstilt etter anvisninger fra filosofen og åndsforskeren Rudolf Steiner. ... Legemidlet, i litt forskjellige fortynninger og sammensetninger, har altså vært anvendt siden 1925 og har hjulpet mange. I 1988 begynte Urtica-klinikken å fremstille dette middel i Danmark og har i de etterfølgende år fått mange positive tilbakemeldinger. Bl.a. har flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp. Anvendelse: 1) Til gravide hvor det er oppstått en fare for abort 2) Forebyggende til gravide som tidligere har abortert en eller flere ganger 3) I forbindelse med eggtransplantasjon hvor det hjelper til med at befruktede egg lettere kan sette seg fast på livmorveggen. Inntakelse: 1) Ved oppstått abortfare: 50 dråper i et glass vann drikkes slurkvis i løpet av dagen. Denne dose kan fortsette i noen dager til bedring er inntrådt. Deretter tas 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann, 10-15 min før maten. Denne dosering fortsettes i 1-2-3 måneder. 2) Abortforebyggelse: 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Kvinner som tidligere har abortert bør starte på midlet så snart graviditet er konstantert, eller så snart det er mistanke/håp om graviditet. 3) I forbindelse med eggtransplantasjon: et par dager før tilbakesetting av egg starter kvinnen på inntakelse av Berberis fructus comp. Inntakelsen fortsettes inntil graviditet er konstantert, eventuelt lengre hvis det er mistanke om at det kan oppstå abort eller abortfare. 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Bivirkninger: Dette er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet. Begge innholdsstoffer er fortynnet til D4 = en fortynning på 1:10 000. I denne fortynningen er det absolutt ingen fare for forgiftning eller bivirkninger hverken på kvinnen eller fosteret. Det skal bemerkes at noen deler av berberisplanten er giftig, men berberisplantens røde frukt som er brukt i dette preparatet er ikke giftig. Oppbevaring: Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås. Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm. Holdbarhet: Holdbarheten er 3 år. Kommer gjerne på paralgin forte fest hos deg:) Valium ja, tror ikke de er så vanskelige med det. Når vi fortalte om prøven til mannen,var det første sykepleieren sa: du vil ikke ha en valium da?? Det kan hjelpe deg å slappe av:) Skal spør om det ja, tror jeg trenger noe som får meg til å senke skuldrene litt.. Smertene skal jeg nok takle, men det er angsten som er værst!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8238770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
endelig vår tur i mai :) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 15. februar 2007 Seriøst? fikk han tilbud om valium? Ja da ber vi mennene fikse valium, så står eg for paralgin forten så e det party hos oss hvor får eg tak i denne sprayen da ? vanlig apotek ? Tilbake til litt mer seriøse ting. Fikk dere ikke levert prøve i det hele tatt? må dere tilbake igjen å levere prøve eller godtok de de gamle resultatene? hvilken dag er det du begynner på spray forresten.. det kan jo vær du tar meg igjen hvis eg ikke er " klar " til uthenting så snart som planlagt. merkelig skrevet men du forstår sikkert Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8238886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fride08 Skrevet 15. februar 2007 #6 Del Skrevet 15. februar 2007 Ja, seriøst:) Hehe.. Hu tok jo helt av, henta legen og alt!! Hehe.. Jeg fikk tak i det på løveapoteket i stavanger.. Se om du finner et apotek i haugesund som også har homeopatmedisiner.. Det er det dette er. Men det er ikke spray.. er i flytenden form og skal tas som dråper i vann.. Forstod du? Nei, ingen prøve i det hele tatt! De så på de forrige prøveresultatene. Han har en åreknute(!) på den ene steinen som gjør at tempen blir altfor varm der nede, derfor vet vi at resultatet ikke er så bra.. Det blir ikke vanlig ivf hos oss men icsi. De var veldig forståelsesfulle og greie. Skal høre om vi kan levere når jeg skal på sjekk 23.03. De sa at de også kunne fryse ned sæd, og så tine den opp igjen til egguttaket! Håper vi får det til iallefall. Viss ikke måtte de gå inn med nål og hente sæden ut manuellt!! Mannen fikk jo helt panikk, det skulle han iallefall ikke!!! Hehe..så jeg tror han får det til neste gang:) Mine datoer er som følger: Spraystart: 23.02 Sprøytestart:13.03 ul/sjekk+hente eggløsningsprøyten:23.03 Uttak uka etter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8239183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
endelig vår tur i mai :) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 15. februar 2007 oki, mener det skal være et løveapotek her i byn.. Ja vi skal også icsi .. Det går nok bra skal du se vi klarer dette vi vettu ... Ja de virket veldig forståelsesfulle og greie alle sammen Hadde du noen cyste? eg hadde iallefall 1 cyste på 15 mm.. Må den fjernes før vi kan gjøre forsøket? Spør deg om alt eg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8239306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fride08 Skrevet 15. februar 2007 #8 Del Skrevet 15. februar 2007 Nei, legen sa ikke noe om det.. Tror han hadde sagt det til deg viss du måtte fjerne noe før forsøket. Du må bare spør, vennen:) Me det er ikke alltid jeg kan svare..hehe Leste forresten at det er større sjangs for å få enegga tvillinger ved icsi, fordi egget er svakere der sædsellen blir stukket inn.. Dermed større sjangs for at det deler seg!! Har du vært gravid før? Vil prøve å grine meg til to egg i og med at jeg har hatt en kjemisk graviditet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8239551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
endelig vår tur i mai :) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 15. februar 2007 nei har nok ikke vært gravid før .Hadde en graviditetstest som slo potivit ut når eg var 14 , men den stemte ikke riktig evt at eg mista vet ikke helt. eg e stapp full i masse rare sprøsmål og tanker for tiden Ja eg og vil grine ! meg til 2 egg.. synes ikke det er noe rart i ønske at det blir satt inn 2 egg , men følte sykepleieren gikk rett i forsvar med at det kun ble satt inn 1. EG VIL HA TO!! Trur du vi har sjans til å få to egg? Du har nok større sjans en meg når det kommer til to egg. Akkurat nå skulle eg ønskt eg var eldre og fikk to egg pga det.. forresten har glemt å spørre deg hva du jobber /driver med om dagene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8239670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fride08 Skrevet 15. februar 2007 #10 Del Skrevet 15. februar 2007 Har forstått at de er ganske strenge på dette i haugesund, men vi må jo huske på at det er kun ett gullegg som skal til:) Men klart VI VIL HA 2:) Neinei, du må ikke ønske du var eldre enn det du er. Vi er jo kjempeheldige som har oppdaget dette så tidlig, tenke på de som gjerne er over 30 og eldre før de finner ut at de må ha hjelp. Vi har absolutt alderen på vår side.. Håper ihvertfall at vi får egg på frys, både i tilfelle negativt utfall og eventuelle søskenforsøk.. Akuratt nå har jeg ferie en uke pga oppussing i butikke jeg jobber i.. Selger barnesko jeg:) I begynnelsen av utredningen var dette veldig tøft.. Barn og gravide mager over alt.. Nå går det heldigvis bedre.. Ellers driver vi jo å pusser opp her hjemme.. Kommer seg nå Du da?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8239856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
endelig vår tur i mai :) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 15. februar 2007 joda me har alderen på vår side jeg er utdannet omsorgsarbeider og driver med skole egentlig på dagtid , men motivasjonen er dårlig for tiden. Søker på jobber nå om dagene, men har egentlig en halv stilling i en bolig for pyskisk utvilklingshemmede. Synes ikke noe om den jobben og derfor driver eg og søker etter ny jobb og nye muligheter.Har permisjon fra stillingen og jobber kun hver 3 helg. Så har vi jo huset her på karmøy.. Endel oppussing må til her også , men vi ligger gidt ann allerede. Barnerommet er klart ( , men vi kaller det gjesterom) tihi... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8236559-eirin-vil-ha-b%C3%B8llefr%C3%B8-nicket/#findComment-8239978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå