Gå til innhold

dere som har hatt en sa....blødde dere mye i flere dager....???og

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Først vil eg si at dette var leit... lykke til videre!!

Tror nok det er for tidlig med mensen.. det er vel sa du holder på med, er litt som skal ut. Spørs jo hva uke du var i...

Helt normalt å ha mens-smerter, livmoren jobber for å kvitte seg med rester...

Klem til deg!

Håper du klarer å se fremover og være positiv!!

jeg var i uke 7 denne uken..men på ul så var det bare litt blod og slim igjen sa de....men jeg har skikkelig mens følelse....jrg får bare se...kjøpe el tester som jeg kan ta til uken..bare for og se...

jeg var forberedt på at noe var galt,mistet symptomer sist uke....så det går greit,var veldig trist da...jeg og ei venninne ble gravid samtidig...så det var litt kjedelig at en av oss mistet...

men sånn er livet...vi får prøve igjen...

Uff, det var trist da. Håper dere lykkes snart igjen. Da jeg hadde sa kom det i do og jeg blødde i 5 dager etterpå. Det gikk 3 uker før jeg fikk mensen (det var relativt tidlig). Den første syklusen min etter sa var på bare 18 dager. Nå er jeg inne i min andre syklus siden sa og da fant jeg el på dag 12.

Lykke til i jakten på el og snart er du nok gravid igjen.

Hei Carina2,

Foerst og fremst saa er det veldig trist at du mistet, det er ikke rettferdig dette nei, og i tillegg skal man lure paa alt mulig etterpaa! Huff av meg, men jeg oensker deg lykke til videre. Ting gaar nemlig videre, tro det eller ei... =o()

Ok, jeg har ogsaa mistet, la oss si "noen" ganger, da (litt lei av mine mistehistorier). Alle ganger har vaert forskjellige, det eneste som er felles er at de skjedde foer utgangen av uke 5. Litt erfaringer:

Man kan miste ganske aktivt, som noen sier at man opplever at "det" kommer ut foerst, og saa bloe noen dager, evt en uke. Da rydder jo kroppen godt opp selv, og man kommer til TR fra 1-6 uker etterpaa og alt er normalt etterpaa.

Det gaar ogsaa an aa miste sakte, at man bloer mye foerst noen dager, saa mindre men like jevnt i en hel uke eller saa. Dette kan jo holde paa en 10-14 dager og saa er det ikke noe som skjer foer mensen, som ogsaa kommer litt naar den vil etter dette.

Noen ganger naar mensen kommer, saa kan den faktisk ogsaa ta med seg "noen rester" av det som ikke kom ut i selve prosessen (unnskyld grafikken her) og da opplever man jo faktisk at man holder paa en nesten en mnd foer alt er ute. TR kan komme naar som helst etterpaa, virker som det er veldig individuelt.

For noen gang det hele oppleves som en helt vanlig mens, bare kraftigere og med litt mer smerter. Da har nok det hele vaert et veldig tidlig tap, og saa ordnes det meste opp etterpaa og syklusen virker ikke saa forstyrret.

For disse tidlige SA og MA'ene saa kjenner man ikke saa mye annet enn dette, mens mister man senere, saa faar jeg inntrykk av at man opplever noe mer av rier osv. Det har aldri jeg gjort, og jeg tror du maa vaere godt avgaarde for aa oppleve dette. Her har jeg som sagt ingen erfaringer, men mye innenfor uke 10 trodde jeg var ganske sammenfallende i opplevelse, i hvert fall kan det vaere det.

Har man en tidlig graviditet utenfor livmor, som ikke blir noe av, saa er nok sannsynligheten for lite "rytme og stil" paa avslutningen av det hele, om du skjoenner hva jeg mener til stede. (dette maa ikke bli er misteforum, men vi faar svare naar noen spoer) Skjer dette saa tror (og vet) jeg at man fort kan holde paa i en mnd.

Jeg har nettopp mistet en veldig tidlig en, tidlig uke 4, som var utenfor livmor (vet ikke helt hvor, men bare at det er slik, fordi jeg har bloedd ut skjeden men ogsaa ut i bukhulen (altsaa inn i magen, som jo indikerer at her kan embro ha satt seg fast i egglederen) og fikk faktisk moerke felter rundt navlen forrige helg. Legen sier at naar jeg foerst var saa maksimalt uheldig aa faa en graviditet utenfor livmor og mest sannsynlig i eggleder, skal jeg til en viss grad sette pris paa at kroppen ordnet opp selv, ellers kunne det blitt dramatisk visstnok. Det var ikke noe som rakk aa vokse seg stort inni der. Herdet som jeg har blitt, velger jeg aa hoere paa han, og er jo enig i det.

Altsaa, som du skjoenner, saa er veldig mye normalt i saanne anledninger, og heldigvis saa ordner kroppen opp selv, innen for 1-6 uker. Droeyer det mer enn seks uker, ville jeg kontaktet lege igjen. Jeg har maatte ha utskrapninger noen ganger, selv om jeg har mistet tidlig, det er visst ogsaa veldig individuelt.

Jeg tipper du snart er ferdig, men har du bloedd en del og TR er rundt hjoernet, saa kan man nok oppleve at man bloer litt over tid. Jeg startet aa loggfoere bloedninger 16 januar for min del, og naa er vi jammen paa 15 februar, gitt. Ymse varianter, sjatteringer og en dag og to med opphold, saa rar ny farge, og litt koagulert og saa absolutt ikke, noe rosa og saa litt koagulert igjen og saa friskt roedt vanlig TRvariant.

Hele poenget mitt, og naa har jeg virkelig hatt tett og god kontakt med fastlege, gynekolog og spesialist, som alle sier at det er saa ufattelig mye som er innenfor "normalen" at om du snakker med noen, saa spre heller det enn bekymringer.

Jeg haaper du ble noe mer informert, om enn ikke klokere, og saa haaper jeg inderlig ikke at du ble skremt. Det har ikke jeg blitt, og jeg proever igjen jeg. For meg saa har jeg nok blitt litt vel raskt gravid etter uttak av spiral og det har visst ikke vaert noe klima for aa "sette seg fast inni der" saa raskt etter uttak av spiral som sto i 2,5 aar. Saa det er jo et annet tips oppi alt dette, at man noen ganger skal vente en syklus eller to. Men klarer jeg selv aa hoere paa dette raadet?? Nei, det gjoer jeg ikke.

Lykke lykke til!

Annonse

Jeg blødde noen dager ja. Mistet også i 7 uke. Hadde menssmerter, begynte å blø, gikk på legevakten som sendte meg til ul. Da var det ingen ting igjen derinne. Jeg fikk mensen igjen presis 4 uker etter, og ble gravid med sønnen min neste syklus.

Så trist at du mistet lille spiren, vet hvor vondt det er. håper du blir gravid igjen snart med en som klorer seg fast...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...