Gå til innhold

Ang å løfte hodet når de ligger på rygg...


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Er det egentlig noe å "skryte av" nå? Ingrid har gjort det siden hun var 3 mnd +noen dager, og nå kan hun holde hodet oppe mange minutter. Har vært hos tre helsesøstere(av forskjellige årsaker) - først ved 3,5 mnd alder, deretter ca 5 mnd, og deretter denne uka her. Og de har gitt inntrykk av at hun er veldig sterk som klarer dette(og at hun var tidlig ute med det). Jeg tror ikke min Ingrid er spesielt tidlig ute med noen ting, så regner med at dette er også ganske gjennomsnittlig. Når gjorde deres det, å løfte hodet når de ligger på rygg, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, er ikke det kjempetungt? Benjamin er ikke i nærheten av det ennå. Han trener på å bøye hodet ned slik at haka går inntil brystet kan du si. Se nedover liksom....

Når bruker de å kunne løfte hodet når de ligger på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen har også tatt "sit-ups" siden han var ca 3 mnd... Men han var velig sterk i naken fra dag 1. Han løftet hodet høyt fra skulderen min da han var helt nyfødt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Karsten er ikke gamle karen, men jeg har allerede begynt å glemme... Husker ikke når han begynte med det, jeg... Tror han var mer enn 3 mnd, men han gjorde det vel helt sikkert når han var 4 mnd... Nå kan han ligge sånn lenge, men vet ikke med minutter. Nå ligger han så sjelden på rygg, straks jeg legger ham på rygg ruller han over for å ligge på magen og leke. Lenge siden jeg har sett ham løfte hodet, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker heller ikke helt når Nora startet med dette - men hun gjør det vel helst når hun vil opp... Løftes gjør det nå, iallefall! Men rett skal være rett, ikke mye hun har tid til å ligge på ryggen og kikke, her spinner hun også rett over på magen og helst opp på alle fire for å gynge litt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror han var ganske tidlig med å løfte opp hodet i liggende stilling, kanskje fra 3-4 mnd husker ikke helt. Løfter opp hoden når han vil bli løftet opp, og av og til når jeg legger ham ned på ryggen holder han hodet opp lenge, så jeg må løfte opp beina hans for å få han til å legge ned hodet. Liker ikke å ligge på magen særlig lenge, så han kjeder seg fort når han ligger på ryggen og leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie har gjort det siden hun var 3 mndr, men min første gjorde det ikke før hun var 7-9mndr, hun var sterk i nakken, men klarte bare ikke det å løfte hodet mot brystet når hun lå på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Dette er mitt første barn, og dette med å løfte hodet har jeg ikke peiling på når er "vanlig"/"tidlig"/"seint". Syntes bare det var litt rart at den siste hs ga inntrykk av at hun var "så sterk" som klarte det nå ved 6,5 mnd - det var noe annet når hun klarte det ved 3 mnd, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...