Gå til innhold

Tre små:-)! Jeg har en teori:) Blir glad hvis du gidder å lese:) og svare da:)


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Angående den rare væska fra venstre bryst. Har forska litt rundt på nettet (ikke så lurt kanskje men...) og så kom jeg på en annen ting som kanskje er relevant. Jeg har hormonspiral, to år etter at jeg var ferdig med melkeperioden etter Sanna fikk jeg nemlig akkurat sånn væsking fra høyre bryst. (sendt til lab. ingenting funnet) Dette forsvant da jeg ble gravid med Simen.

 

Nå har jeg på nytt fått satt inn hormonspiral (som for øvrig plager meg i form av hyppige småblødninger daglig!) så kom jeg til å tenke at denne væskingen kanskje er en bivirkning av spiralen. Overflod av prolaktin?

Er nemlig ikke ømt og rødt i det hele tatt idag men væsker fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg sakset litt fra felleskatalogen angående bivirkninger.

 

"Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ødem. Gastrointestinale: Buksmerter, underlivssmerter, kvalme. Hud: Akne. Sentralnervesystemet: Hodepine, nedstemthet, humørforandringer. Urogenitale: Blødninger (frekvent eller forlenget blødning og spotting, avtar ofte etterhvert), amenoré, oligomenoré, dysmenoré, vaginal utflod, cervicitt, brystspenninger, mastalgi, reversible ovarialcyster. Øvrige: Vektforandringer, ryggsmerter, utstøtning. Mindre hyppige: Hud: Hirsutisme, håravfall, kløe. Urogenitale: Infeksjoner i underlivet. Sjeldne (<1/1000): Gastrointestinale: Oppblåsthet. Hud: Utslett, urticaria, eksem. Sentralnervesystemet: Migrene, redusert libido. Øvrige: Perforasjon av livmoren. Muskel-skjelettsystemet: Det er rapportert muskelsmerter når preparatet blir brukt i kombinasjon med østrogenbehandling."

 

Dette er jo voldsomt, og langt fra alle får disse bivirkningene! Det er brystspenninger og evt smerter i brystene (mastalgi) som er mest vanlig i forhold til bivirkninger fra brystene. Kvinnelige kjønnshormoner er et komplisert fagfelt... Jeg klarer ikke med sikkerhet å bekrefte eller avkrefte at dette kan være en bivirkning.

 

Det jeg ville ha gjort er å ta en ny bakterieprøve av væsken, dermed får du med sikkerhet avkreftet at det kan være bakterielt. Om du er heldig kan hjelpepersonellet hos fastlegen ta denne prøven om du klarer å presse fram litt puss, slik at du ikke behøver legetime. Det tar jo noen dager å få svar på en bakterieprøve, men sendes den idag, kan det evt ringes på mandag for å få svaret. Og gir væskingen seg før det, så er jo det bra;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte jeg skulle gå å spørre om en evt bakterieprøve, men nå syns jeg det har blitt mindre og mindre altså. Så håper det fikser seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jo vært det beste!!

 

Tror du forresten at du har rekorden i antall smilefjes i en overskrift?? hehe - jeg tar bare ansvaret for den ene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smilefjesene kommer automatisk! Må skikkelig ta meg sammen når jeg skal skrive formelle mailer:) For å ikke skrive smilefjes, og forsåvidt sure fjes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...