lettereforvirra Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Hei! Jeg og samboer satt å så på nrk nett-tv og koht i familien. Selvølgelig rett før leggetid måtte vi se den episoden der de viser en fødsel. Jeg er andregangsfødende men hadde hastekeisersnitt sist og er livredd for å føde vanlig denne gangen. Kjente jeg ble helt svett og klam når jeg så fødselen nå. Gråt gjorde jeg også, siden det er så vakkert med fødsel.. Men vil liksom ikke føde selv. Kjenner noen seg igjen? Tanken på rier får meg til å bli kvalm, husker ikke helt hvordan de var sist siden jeg nok har fortrengt det:) Det er verdens beste smerte for snart kommer den lille ut og bla bla bla.. men jeg er livredd. Sukk, ble litt klagete det her da.. men men.. Er bare i uke 35 , straks uke 36 så det er litt tidlig å føle seg ovenpå og ville bare få ungen ut. Sist var jeg så gira og tenkte ikke over smerten før jeg var midt oppi den. Kanskje jeg snur om noen uker og blir gira da! Ha ei god natt:) Måtte bare skrive litt ned og se om det hjalp meg litt.
Tenker på nr 4 Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Så ikke den episoden, men jeg tenker en del på føselen om dagene jeg også.. Hadde som deg hastesnitt sist gang, men denne gangen blir det mest sansynlig vanlig fødsel.. Håper jo på det men, er litt skummelt også. Er i uke 36 nå.. Jeg skal på ul 26 feb, for å se hvor stor ho er å sånne ting. Hvis ho er litt stor så blir det planlagt keisersnitt.. Så jeg er litt spent kan man si... Hvorfor hadde du hastesnitt sist gang???
lettereforvirra Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2007 Babyen var 4250 og ville ikke gli ned i bekkenet. Denne blir større så jeg vet ikke hva som kommer til å skje. Vi skal snakke fødsel med jordmor nå på tirsdag. Ligger laangt over målene nå. Jeg vet hun ikke var superstor men for meg var hun nok det. Jeg vet at det er mest naturlig å føde vanlig, men jeg får mareritt bare jeg tenker på sist fødsel. Hva var grunnen til keiser med deg? Lykke til med eller uten:)
Tenker på nr 4 Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Mingutt var bare 3260g så han var ikke så veldig stor. Men han gikk med hodet feil ned i bekkenet, og jeg var litt for smal. Det stoppet opp på 9cm åpning... Utrolig kjedelig, for da var jeg jo nesten ferdig.. Så hvis ho blir over 3500g så tror jeg det blir keisersnitt denne gangen også.. Blir spennende å høre hva de sier på neste ul.. Lykke til på tirsdag da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå