Gjest Skrevet 14. februar 2007 #1 Del Skrevet 14. februar 2007 det hele begynte på onsdag den 24 jan.. jeg var som vanlig inne på kontroll, pga diabetesen min.. (ultralyd hver uke etter uke 30) jeg var 38+2. jm mente at det var litt lite fostervann, så jeg måtte passe på dette.. hele torsdagen gikk jeg og følte at det var vått.. skiftet truseinnlegg mange ganger, tenkte at hvis det ikke gav seg til neste dag, skulle jeg ringe føden. fredagen kom, og ingen endring, jeg ringte føden, og sa at jeg muligens lak fostervann... hun på telefonen sa at jeg skulle komme inn, men det var ingen hast, så jeg spiste frokost, dusjet, og gikk tur med hunden... da jeg kom på føden ble det tatt innvendig ul, og de sa at det nokk ikke var fostervann.. men de skulle ta en kromp test (en test som påviser om det er fostervann) og se.. og den slo ut gitt.. det hadde de ikke trodd... ja, men da setter vi deg i gang... sier jm.. og jeg sa.. hæ??!! joda, inn på eget rom, og blir sjekket om jeg var moden.. men desv.. så, modnings pille.. ligge rolig 1 time... så vente 3 timer... jm inn, og kjenner.. nei.. ikke moden.. ny pille, nye timer, sjekke.. nei.. enda ikke noe.. og da var klokken 24 på kvelden.. vi setter inn en pille til, så kan du såve, så sjekker vi kl 07.. joda.. såve my ass!! hadde så vondt i korsryggen, at jeg ikke kunne verken sitte, ligge eller stå.. men, da JM kom å skulle sjekke meg, var jeg endelig moden.. så, kl 0730, startet jeg med drypp.. 1130, var jeg 8 cm !! og de beregner 1-1/2 time pr cm.. går det no fortere har du veeeeldig vondt.. så.. jepp.. SMERTER!!! skulle egentlig ikke ha epidural.. men Jm så hvor sliten jeg var, og sa at hun anbefalt at jeg tok epidural.. jeg sukket meg enig..der jeg lå å skalv som et aspeløv, pga dryppet.. men.. det skulle 4 forsøk, og 2 anestesileger til, for å få en epidural.. jepp.. VONDT... JM satte epiduralen på full guffe.. jeg trengte en pause sa hun... etter en stund (føltes som et år..) slapp smertene taket.. jeg satt å snakket.. fikk i meg ei brødskive.. (viktig å holde blodsukkret oppe..) gikk vell en time, så skrudde JM helt ned på epiduralen, og helt opp på dryppet.. nå skulle babyen komme.. og joda.. gikk ca en halv time, så beg press riene.. og de varte i 45 minutter.. den stolte pappa fikk ikke klippet navelstrengen, fordi da lillegutt kåm ut, var han helt stille.. og bevegde seg ikke.. jeg kunne ikke høre en lyd.. JM fikk litt panikk, og klipte navelstrengen, og tok en håndduk rundt han, og "gnikket liv i han" da kåm verdens skjønneste lille kny.. og jeg fikk verdens nydeligste gutt opp på brystet mitt... masse mørkt hår, og babyblå øyne så på meg.. for en vidunderlig liten skapning tenkte jeg, hei lille david, sa jeg gjennom en litt grøtet stemme, med tårer i øynene mine.. ikke var han rynkete, ikke var han grå.. (slik mange andre nyfødte er) han var gylden i huden( han har fått mine farger), og bare litt rynkete på hendene, ikke ellers.. men. pga diabetesen min, måtte de måle blodsukkret hannes.. og det var høyt.. så.. de måtte ta han med seg, på nyfødt avdelingen.. også kalt 3D. men først målte de og veide de han.. det utrolig er... han var 3196 gram og 48 cm lang, og da jeg ble født, var jeg 3195 gram, og 48 cm lang... det var så rart, å nettopp ha født et lite barn. men han var ikke dær med meg.. virket så uvirkelig.. som om jeg hadde drømt fødseln.. jeg fikk 2 brødskiver (kastet opp flere ganger under fødseln, pga smerter..) og var i dusjen, 1 time etter jeg hadde født.. det var utrolig deilig å sitte i det varme vannet... jeg ble trillet opp i 7 etasje, og inn på et rom.. det skulle gå 6 timer før jeg fikk sedd lillegutt igjen.. da hadde han bandasje på foten, etter å ha blitt stukket, og en slange gjennom nesen, for å mate han.. så liten han var... nede på 3d, var det masse andre barn.. de fleste født for tidlig.. dat var rart å sitte der nede, når det bare var snakk om bodsukkret.. pleierne sa jeg var sprek, som var der, bare timer etter fødseln... men for min del.. var det fortsatt litt uvirkelig.. fortsatt som en drøm.. (og så var jeg jo heldig også da... jeg revnet ikke.. så hadde ikke så veldig vondt egentlig) det skulle gå 3 dager før jeg fikk ta han på permisjon mellom måltidene.. hadde ennå lite morsmelk, så vi måtte ned på 3d, og få testet morsmelk, hver 3 time.. den 4 dagen skulle han få være oppe helt til kl 03, så ble han hentet. Dag 5 skulle han få være oppe hele natten, hos meg.. men måtte gå ned, pga at jeg ikke hadde nokk melk.. (gråt den natten...) dag 6.. melken var kommet.. og jeg hadde nokk til lillegutt.. 60 ml !! jeg jublet inne på pumperommet.. hehe følte meg som en unge på juleaften... lille gutt ble også skrevet ut av nyfødt avdelingen.. siden jeg nå hadde fått melk, og de var helt sikkre på at blodsukkret hannes var stabilt.. v¨år siste natt på sykehuset.. (dag 7 ) ble tilbrakt på sykehus hotellet.. og det er noe jeg annbefaler alle.. det å vare alene, men ha den tryggheten, at pleierne var dær, hvis det skulle være noe.. var utrolig deilig.. alt gikk bra, og jeg lå våken halve natten, og bare så på han.. den nydelige gutten vår... når jeg snakket med moren min, fikk jeg vite noe.. ikke bare veide vi det samme, og var like lang.. men den dagen jeg ble født, døde min oldemor, bare en halv time før jeg ble født.. og min lille sønn... er født på den samme datoen som min bestefar døde.. dvs hannes oldefar.. bestemoren min.. som sørger hvert år, for min bestefar.. gråt da hun fikk vite at hennes første oldebarn er født samme dato som mannen hennes døde på.. hun sa det var en gave fra gud.. (sukk.. snufs.. tårer i øynene mens jeg skriver det.. jeg synes det hørtes så vakkert ut..) at en sorgens dag, er nå snudd, til en gledens dag..<3 27 januar<3 dette var min fødsels historie.. litt lang.. det beklager jeg.. men jeg kunne ennå skrevet myyyye mere.. så.. hvis det er noen diabetikere som vil vite mere om dia delen av fødseln, eller svangerskapet, er det bare å spørre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8234935-endelig-f%C3%B8dsels-historien-min-den-er-litt-lang-sorry/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Bailey Skrevet 15. februar 2007 #2 Del Skrevet 15. februar 2007 Å så koselig å høre om fødselen din. Hvor høyt var blodsukkeret til sønnen din? Trodde det var lavt som var problemet jeg? Siden barna har egen insulinproduksjon i tillegg til at de påvirkes av vårt. Det var ihvertfall det som var problemet til min gutt. Lykke til og gratulerer ihvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8234935-endelig-f%C3%B8dsels-historien-min-den-er-litt-lang-sorry/#findComment-8237247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #3 Del Skrevet 15. februar 2007 ved fødsel, hadde han 6,2.. spebarn bør ligge på 3-4 rundt dær.. det som er at når de blir født, kan de ha høyt, fordi de blir påvirket av mors blodsukker.. men.. når navelstrenge er klippet.. og de "må klare seg selv" kommer deres insulin inn i bildet.. og sender masse insulin ut.. og ergo.. de får lavt.. så etter en time ca, fikk han blodsukker på 1,2 og måtte få glukose i armen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8234935-endelig-f%C3%B8dsels-historien-min-den-er-litt-lang-sorry/#findComment-8239718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Bailey Skrevet 15. februar 2007 #4 Del Skrevet 15. februar 2007 Ja det med blodsukkeret stemmer nok (akuratt når han ble født lå jeg i narkose så det husker jeg egentlig ikke noe av. Så han ikke før han var ca 8 timer) Gutten min hadde også fint blodsukker da han ble født, men 1-2 timer etterpå var det på 0,8. Han lå på intensivavd i 11 dager. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8234935-endelig-f%C3%B8dsels-historien-min-den-er-litt-lang-sorry/#findComment-8241741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #5 Del Skrevet 16. februar 2007 huff.. så lenge... heldigvis var lillegutt stabil etter 3 dager.. men ble på nyfødtavd, i 6 dager.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8234935-endelig-f%C3%B8dsels-historien-min-den-er-litt-lang-sorry/#findComment-8259829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå