Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 heisan.. jeg jobber i helsesektoren med barn med autisme, adhd og psykisk utviklingshemming, både dag og nattevakter.. problemet er at jeg føler meg en smule utrygg på jobb til tider...noen av ungene (6-18år) utagerer til tider, med slag og spark..men det har enda ikke skjedd meg,men andre ansatte/barn..ungene er rimelig impulsive og elsker å skremme oss voksne..bla. sette igang brannalarm,dunk i rygge og siden...spørsmålt er da: BØR JEG SYKEMELDE MEG? er det en risiko for barnet? eller mener dere det bare er "hønemorsyndromt"..???
trix Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Har selv jobbet med den type barn/ ungdommer og tror vel ikke det er det beste for deg. Man vet jo aldri om man kan få ett spark i f.eks magen. Jeg vil anbefale deg til å få hjelp av legen/ jordmor om å søke om tillrettelagt arbeid. Sånn at du kan ha andre arbeidsoppgaver som gjør at du ikke har så mye med barna/ ungdommene å gjøre. Lykke til
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Jeg jobber i politiet, og hos oss tar vi ingen sjanser! Man velger selv når man vil si fra, men de fleste sier fra til sjefen omtrent umiddelbart. Da er det bort fra gata, og inn på politivakta, samt at vi får fri nattevaktene. Hos oss går vi 81% stilling i svangerskapet, men opprettholder full lønn og turnus. Det kaller jeg en riktig personalpolitikk! Din jobb kan jo til en viss grad sammenlignes med min, så hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om å få noe annet å gjøre på dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå