Gå til innhold

ett spørsmål til ka-ping :)

Anbefalte innlegg

Du svarte meg på ett spørsmål angående avføring. Takker for svaret. Du skriver at du må holde deg unna melk, juice og sjokolade. Når du sier melk, mener du da alle produkter som inneholder melk? Eg skulle prøve en uke uten å spise mat som inneholdt melk...men fant ut at nesten alt inneholdt melk. Vanskelig å finne noe å spise. Eg drikker mye juice...mest eplejuice. Er det bare appelsinjuice du må holde deg unna eller alle typer juice? Eg blir sprø av dette...ingenting eg kan spise lenger :( Skal liksom holde meg unna løk....og nesten alt inneholder selvfølgelig løk...typisk. Syte syte

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8234383-ett-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-ka-ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :) Beklager seint svar...

Jeg holder meg unna drikke-melk. Og så brunost, da. Hvitost og yoghurt virker det som går greit med. Jeg har kutta ut både appelsinjuice og eplejuice. Epler er en typisk "risiko-mat" har jeg hørt, samme med eplejuice. Men noen tåler det jo... For min del kan jeg ete så mye jeg vil av risiko-maten løk, tomat og kål. Snodi. ps: Jeg har også slutta å spise nøtter (var hekta på å knaske mandler en periode).

Etter råd fra helsesøster skal jeg begynne å prøve ut disse matvarene igjen når Knøttemor er blitt et par månder eldre. Antar til påske at jeg prøver først litt melk, så litt brunost osv. For meg er det verst å ikke kunne drikke melk... er dritlei brødskive med VANN til :(

Takk for svar :)

Eg gjør alt for at min lille prinsesse ikke skal skrike i smerte. Har holdt meg unna eplejuicen etter du skrev at du ikke drikker juice, og eg må faktisk si at hun ikke har hatt noen skikkelige hyleannfall de siste dagene. Drakk MYE eplejuice....måtte liksom finne noe godt å drikke no når eg ikke tørr å drikke pepsi max (min favoritt). Kjedelig med bare vann. Drikker iste og saft uten sukker mens sambo nyter sin pepsi max :(

Synes det har vært vanskelig å prøve ut hva som gjør at hun skriker siden hun så og si har skreket hele tiden.

Hehe nå skal jeg forvirre deg totalt... jenta mi tåler HELT fint at jeg drikker pepsi max. Men det kan virke som om hun ikke tåler saft så godt... fikk også det tipset fra sykehuset da jeg fikk førstejenta mi: en del babyer reagerer faktisk på saft.

Det er vanskelig dette her. Det letteste hadde vel vært å kun spist brød og drukket vann til luftsmertene gir seg, og så introdusere en og en ting og sjekke om hun tåler det... men djizes, det går jo ikke an i praksis, vi skal da leve også... og vi må jo få i oss noen næringsstoffer også.

Dessuten er det jo ikke alltid det er hva vi spiser/drikker som gir knøttene mageknip. Er hun veldig glupsk når hun spiser, svelger hun ofte mye luft som igjen gir henne mageknip. Et godt tips er å prøve å legge henne til brystet før hun blir HELT hysterisk. Følg litt med når hun vil ha mat, og gi henne gjerne rapepauser innimellom.

he he...ja, vi må få leve og kose oss med god mat vi også. Hun har ikke hatt de luftsmerteskrikene etter eg sluttet å drikke eplejuice....eg krysser fingrene :) Visst det holder seg slik kan eg begynne å teste ut hva hun reagerer på....då skal eg prøve pepsi max :)

Det med å gi mat før hun ber om det er ikke alltid så lett. Hun er IKKE ett matvrak akkurat....gidder ikke suge på puppen mer enn hun må kan det virke som. Men har eg pumpet melk, og gir på flaske, går det ned på høykant.

Eg får bare prøve meg frem...no kommer det noen rare lyder fra vuggen... E nok på vei til å våkne til nytt måltid..

Takker for alle gode tips :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...