Novembergutt<3 Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Har i flere uker vært plaget med smerter øverst i magen, og det stråler ut på høyre side (rett under ribbeinet og litt ned) liksom.. Er i uke 27 nå. Jeg har normalt blodtrykk og ingen protein i urinen, så sv.forgiftning tror vi ikke det er. Min JM visste likevel ikke hva dette var. Hun sa at mange gravide kan ha smerte i magen, men man finner som regel ikke ut hvorfor... (ikke akkurat svaret jeg trenger) Ikke har jeg sure oppstøt heller.. Da jeg ringte føden for et par uker siden, fikk jeg ikke noe svar der heller... Det er faktisk veldig irriterende og skremmende, og jeg lurer jo på hva dette er, men ingen kan gi meg noe svar.. Har hatt dette i 5-6 uker, kommer og går - men stort sett hver dag har jeg vondt. Masse liv i magen heldigvis! Noen som har lignende plager eller som vet hva dette kan være?
SaNdRa & RiNa Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har også hatt vondt i snart tre uker, på venstre side under der bh'n stopper og litt nedover. Sitter i huden om du skjønner, startet med at det ble numment og nå er det veldig ømt og sårt. Er det noe lignende du har? Jeg har nevnt det for legen, men han sa det samme som din JM !
hjerte Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Har også hatt samme type smerter øverst til høyre i magen, kommer og går. Men merkes spesielt visst jeg sitter. Snakka med jordmor om det, og fått samme beskjed som deg! Har forresten blitt mindre og sjeldnere nå (er 32+6) Tror ikke vi trenger å bekymre oss
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Har hatt det gjennom store deler av svangerskapet denne gangen, for min del kommer det av to ting, det ene er luftsmerter (så vonde at jeg har vært skikkelig redd til tider), og det andre er at tull har hode opp ¨på den siden. Da jeg gikk med førstemann hadde gutten alltid føttene sine opp på den siden, men det kjente jeg tydlig gjennom magen, ikke så lett å kjenne at det er et hode, men vet at hun ligger med rumpa ned ennå og sett på UL.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 er det slags sting/hold smerter du har? I så fall er visst dette helt normalt. Båndene som livmoren henger i som strekker seg. Jeg har også vært plaget at dette + noen andre smerter som jeg tror kan være at babyen rett og slett presser på indre organer og ribbein. Helt øm!! Kan det være det samme? Jeg er i uke 40 nå, og har vel hatt det i noen uker nå....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Kan være barnet som presser konstant på et sted så man får nærmest svie i huden og i det området, eller som hos meg. -Jeg fikk kraftige smerter som tok seg opp over tid. De var lokalisert på sidene av magen og helt øverst. Vondt ved trykk utenfra osv. Ved sjekk sa de det var spenninger i magemuskulaturen som jo blir strekt til siden og dette kan føre til at nerver kommer i klem. I toppen deles jo musklene, og der var det vondest. Kun og roe musklene som hjelper hos meg. Får lett tilbakefall når jeg stresser meg opp. Jordmor sa kroppen varsler at du må ta det mer med ro ;-)
SaNdRa & RiNa Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Hos meg sitter smerten i huden, kommer ikke innenifra. Akkurat som om jeg er kjempe solbrent på et område like stort som håndflaten min ca.. Merkelige greier! Synes jo ikke noe på huden heller...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Samme her... skrev nettopp et innlegg om det. Sårt og ømt under bh'en på høyre side (der rompa hennes er) og så stikker, dras det liksom på dype pustedrag ved siden av navlen, også på høyre side. Var jo JM i går og glemte å si noe om det (!), men tenkte å ringe henne i morra for å høre... hadde også fint blodtrykk og ingen protein i urinen i går så. Men bekymra blir man jo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå