Gå til innhold

Juni: Hvordan sovner nurket deres?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

På dagtid må hun enten vugges i søvn eller sovne i vogna mens vi går.

 

Kvelden må vi sitte vsa henne, holde på dyna som hun bare vil sparke av, putte inn smokken som hun bare drar ut. Går som regel uten sutring/grining så lenge vi ikke forlater rommet. Det tar fra 10-40 min.

 

Savner å kunne puppe henne i søvn...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sovner han til ganske faste tider for tida:

 

formiddag: sover 40 min. fra omtrent 10.30

ettermiddag: sover 40 min. fra omtrent 14.30

 

noen ganger tar han en ekstra lur i fem-tida - og om vi triller lange turer ute sover han ofte litt ekstra på dagen.

 

På kvelden er rutinene slik:

 

18.00: kveldsgrøt med eple

18.30: bading med tøys og kos

19.00: setter oss på sengekanten og lillegutt får nattapupp, da hender det han sovner på puppen, og de gangene han ikke gjør det, sovner han like etterpå av seg selv i senga. Sover gjennom natta til klokka er 6.00, da er det pupp også sover han videre til 8.00. Noen ganger hender det han våkner en gang i løpet av natta for pupp, men oftest sover han gjennom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt slitsomt ut ja,søvn har aldri vært no problem her.vi legger henne rundt halv 9,susser,stryker og sier fine ting til henne,også går vi ut,da sovner hun i løpet av et par min.sover da til neste dag.på dagen sover hun i vippestolen sin,hun har altid sovet godt i den,dn kan legges helt ned,merker på henne når hun er trøtt,så da legger vi henne i dn,og da ligger hun å koser seg litt før hun sovner.vokser nok snart ut av dn nå,så lurer litt på hvor hun ska ta lurene sine da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har seg en blund på ca 25 min på f.m når vi går tur fra ca.09.30

så sover han en time i fra 13,30. Så en liten blund igjen rundt 16,30 på ca 20min, da er det som oftest i bilen.

På kvelden er det stelling kl.17.30, grøt kl.17.45-18.00 og i seng kl.18.30 da får han nattpupp så sovner han av seg selv i sengen innen 10min etter på. Våkner rundt 05.30 får pupp og sover en time til før vi står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært så utrooolig heldige denne gangen, kan legge henne ned hvor som helst, trille eller ikke trille, og hun bare sovner..! Det er så deilig! Samme om kvelden, er hun trøtt så sover hun der hun blir lagt - i motsetning til storebroren sin da han var liten..! Er utroolig deilig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten som at jeg ikke gidder å skrive inn her en gang...

min sover fra ca 22-8...våken en hel drøss med ganger...og jeg må gå han i søvn...evt gå med han til han nesten sovner og kan da legge han ned med flaska.....samme på dag tid..umulig å få han til å sove...og vi har prøvd alt......

 

nå er an ekstra gal da.....har ei tann som nesten er ute-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martin fikk et nydelig pledd fra Marokko i jula, det er varmt og mykt og han elsker det mer enn alt så på dagtid tuller jeg han inn i det, gir han flaska si. Han sovner straks han er ferdig og spise og får sutten sin. Så legger jeg han i senga si. Han sover opp til 3 ganger på dagen.

 

På kvelden stelles han og så tuller jeg han inn i et lite fleecepledd (med ole brumm på ;)) så legger jeg han under dyna si der han får litt mer melk og sutten sin mens jeg synger 3 sanger *2 og så sier jeg god natt og går ut. Som regel sutrer han og goier litt så jeg må gå inn og kose litt ekstra og da sovner han som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nurk sover 1-3 timer på dagtid, og ca. 1 time på ettermiddagen. Jeg legger ham som regel ut i vogna og da sovner han av seg selv i løpet av 5 min. Evt. så sovner han i bilen hvis vi skal ut, og sover videre i vogna.

 

På kvelden er han i seng mellom kl. 18.30 - 20.00. Han sovner da av seg selv. Unntaksvis er det hyl & skrik og ”sabotasje” ved at han selv tar ut smokken, selv om han ikke sovner uten… det er kjempestress, ingen logikk..!

 

Også er det er dessverre fortsatt nattpupp, men det begynner heldigvis å bli lenger mellom måltidene. Rekorden er 6 timer, gjennomsnittet er 4. Han sovner fort igjen, da. Har så vidt begynt å introdusere mme, blander det med mm. Kommer nok til å amme så lenge han skal ha mat om natta, tror ikke jeg orker å stå opp å varme melk… Målet er at vi alle skal sove hele natta før jeg begynner å jobbe i slutten av april.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0700-stå opp

0930-sover i vogna ut, ca 2-3 timer

12-puppe-lunsj, masse lek å rulling:)

14-15- sover i vogna ute, ca 1-2 timer.

 

19-natta, sovner tvert heldigvis.

 

driver med natte-avvenning nå, i natt var hun våken to ganger, men sambo bare putta i smokken så sovna hu igjen. håper hun sover hele natta igjenom snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke at det sto "hvordan sovner" jeg...

 

på dagtid sovner hun med en gang vogna blir satt ut, om jeg går tur tar det litt lenger tid for hun er så nysgjerrig( har phil&teds vogn så hun kan se ut om hun vrir litt på hodet) på kvelden så får hun grøt, pysj, nattapupp på sengekanten, synger nattasang, og da har hun som regel sovnet med hodet på skuldra mi,hehe...gode gullet=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias sovner ikke av seg selv. Det var en periode han sov første luren i senga si, men det er det slutt på. Det var også en periode han sovna selv om vogna stod stille, men det er det også slutt på. Nå må vi trille tur. Ingenting annet er aktuelt. Han HATER å bli bært på når han er trøtt, iallefall sånn bæring "på skrå" for å bysse han i søvn, og vil heller ikke sovne ved siden av oss.

 

På kvelden spiser han grøt, bader og vi sitter ved siden av senga og synger nattasang, men han er helt mark og vil ikke være på fanget. Så vi legger han sier natta og stryker han over panna. Det kan ta 5 min uten skrik og det kan ta 3 timer med skrik!!!:) thihi...altså...ingenting er "normalt" her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...