Gå til innhold

Vil ikke ta flaska...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke at det er noen krise egentlig, men har prøvd å gi ett kveldsmåltid med flaske for å venne henne til den i tilfelle jeg skal være borte en kveld, men hun nekter å ta det.

Har prøvd både med mme og mm, tenkte kanskje det var mme hun ikke ville ha, men nei da..

Har flaske med ett hull hvis det skulle ha noe å si..

Noen triks for å få de til å ta flaska, eller må jeg bare prøve litt etter litt???

Jeg fullammer elles, så det er kun til "nødstilfeller"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På sykehuset gir de ikke med flaske. Da poden min måtte i lysbehandlig pga gulsot, så var han så urolig at han nesten ikke ville ta pupp.. Da ga barnepleierene han mme i en liten kopp.. på størrelsen med "korken" på flaskene. Det var ingen problem å "lepje" det i han. Prøv heller det så blir ikke babyen sugeforvirret.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør etter 10-20 små medisinbeger på apoteket. de er myke og små og lette å forme etter de små munnene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med vesla mi. Jeg fullammer, men vil gjerne at hun skal kunne ta flaske. Det jeg tror var viktig når vi lærte henne å ta flaske var å passe på å gi flasken før hun ble altfor sulten. Vi ga flasken litt før hun egentlig pleier å spise, så fikk hun pupp med engang etterpå( har bare gitt 60ml morsmelk på flasken av gangen)

Nå har hun blitt vant til flasken og det går greit, men hun foretrekker puppen da og det er jeg bare glad for :-)

 

Men når dere gir fra medisinbeger gir dere et helt måltid da? Blir ikke babyen utålmodig fordi det tar lang tid? Sikkert kjempe smart å bruke det, men jeg tror vesla her i huset hadde blitt for utålmodig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter litt på denne jeg......

 

dette sliter vi også med. vil gjerne ha muligheten til å gi flaske. skal bl a i begravelse i neste uke, hadde vært greit at barnevakten kunne gi henne flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer også, men har pumpet meg sånn at pappaen kunne gi litt mat sånn at jeg skulle få sove (i den tiden hun var våken hele natta) eller kunne ta en tur ut.

I begynnelsen ville hun ikke ha flaske, men etter noen forsøk tok hun flaska... Etter hun tok flaska første gang har det ikke vært noe problem. Altså i begynnelsen så måtte jeg bare trå til med puppen, men etter noen kvelder så tok hun den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...